لمینت - ارتودنسی - ایمپلنت کلینیک دندان پزشکی سپید

کلینیک دندانپزشکی سپید تخصصی ترین کلینیک ارتودنسی ، لمینت و ایمپلنت در کشور

لمینت - ارتودنسی - ایمپلنت کلینیک دندان پزشکی سپید

کلینیک دندانپزشکی سپید تخصصی ترین کلینیک ارتودنسی ، لمینت و ایمپلنت در کشور

کامپوزیت دندان اقساطی

کامپوزیت دندان قسطی یکی از خدمات ویژه ای است که از سوی برخی از دندانپزشکان به افراد ارائه می شود. همانطور که می دانید درمان های زیبایی اغلب بسیار هزینه بر هستند از این رو قسط بندی  هزینه ها می تواند گزینه ای عالی برای کسانی باشد که توان پرداخت هزینه را به صورت یکجا ندارند. بنابراین کامپوزیت ونیر دندان یک راه حل مفید برای آن دسته از افرادیست که قصد اصلاح طرح لبخند خود را دارند.


عوامل موثر بر هزینه کامپوزیت دندان قسطی

کامپوزیت دندان یکی از متداول ترین تکنیک هایی است که به کمک آن می توانید عیوب دندان هایتان را برطرف نمایید. کامپوزیت یک ماده خمیر مانند است که با تابش نوری با طول موج مخصوصی سفت می شود. پس از آن دندانپزشک با پولیشینگ به این ترکیب و بر اساس سلیقه بیمار فرم و شکل مناسب  می دهد. هزینه کامپوزیت دندان ونیر کاملا متغیر بوده و عوامل گوناگون بسیاری هستند که می توانند بر روی تاثیر بگذارند. در ادامه قصد داریم در خصوص این عوامل صحبت نماییم:

میزان تخصص و مهارت دندانپزشک

میزان تخصص و مهارت دندانپزشک مهم ترین عاملی است که بر روی هزینه تاثیر می گذارد. طبیعتا یک دندانپزشک ماهر و باتجربه دستمزد بیشتری را دریافت می کند و کیفیت کارش هم تضمین شده است. اگر کامپوزیت توسط دندانپزشکی حاذق و با تجربه صورت نگیرد، ممکن است دندان بیمار دچار آسیب شود. این آسیب نیز سبب از دست دادن دندان و یا پوسیدگی زود هنگام آن خواهد شد. بناربراین توصیه ای که می شود آن است که قبل از کامپوزیت ونیر حتما نسبت به مهارت و تجربه ی دندانپزشک مربوطه اطمینان حاصل نمایید و نمونه کارهای وی را بررسی نمایید.

وضعیت دندان ها

وضعیت و شرایط دندان های فرد عامل دیگریست که بر روی هزینه موثر است. هزینه دندان کامپوزیت شده برای دندان هایی که سالم هستند نسبت به دندان هایی که نیاز به ترمیم دارند کمتر می باشد. در واقع اگر دندان های شما دچار پوسیدگی بوده و نیاز به پر کردن و ترمیم داشته باشند در ابتدا باید آن ها درمان شوند. به عبارتی دندانپزشک زیبایی متخصص نمی تواند بدون اینکه پوسیدگی را درمان نماید آن را با کامپوزیت ونیر دندان بپوشاند در غیر اینصورت آسیب جدی به دندان ها زیرین وارد خواهد آمد. پس در زمان محاسبه هزینه کامپوزیت دندان، درمان هایی که قبل از نصب ونیر نیاز است نیز باید در نظر گرفته شوند.

کیفیت مواد کامپوزیتی

کیفیت مواد کامپوزیت دندان، یک عامل بسیار مهم در تعیین هزینه کامپوزیت دندان اقساطی می باشد.  کیفیت مواد کامپوزیتی بر اساس اندازه ذرات، کیفیت مواد اولیه و میزان چسبندگی به دندان ها متفاوت می باشند. توجه داشته باشید که عواملی چون رنگ کامپوزیت، شفافیت آن و فرم کامپوزیت دندان در صورتی که به درستی انتخاب نشوند می توانند ظاهری مصنوعی به دندان های شما بدهند. به طور حتم بهره گیری از مواد بی کیفیت ظاهری نامطلوب را برای دندان ها ایجاد می کند و علاوه بر آن می تواند صدماتی را هم به آن ها وارد نماید. به همین علت قبل از اینکه اقدام به انجام این کار نمایید باید در مورد نوع مواد مصرفی کامپوزیت دندان توسط دندانپزشک آگاهی کسب کنید.


تعداد دندان هایی که باید کامپوزیت شوند

تعداد دندان هایی که باید کامپوزیت شوند نیز بر روی هزینه ی کل تاثیر می گذارد. هر چه تعداد  دندان هایی که بخواهید کامپوزیت کنید بیشتر باشد باید هزینه ی بیشتری را پرداخت نمایید

موقعیت کلینیک دندانپزشکی

موقعیت کلینیک دندانپزشکی زیبایی  نیز به طور مستقیم بر روی هزینه تاثیر می گذارد. اینکه کلینیک زیبایی در کدام شهر واقع شده و یا در چه نقطه ای از شهر قرار گرفته شده است بسیار حائز اهمیت است. طبیعتا شهرهای گران نیازمند هزینه های بیشتر برای این کار بوده و در نتیجه بر روی کامپوزیت دندان نیز تأثیرگذار خواهد بود.

مضرات کامپوزیت دندان

مضرات کامپوزیت دندان چیست

مضرات کامپوزین دندان : کامپوزیت دندان یک تکنیک بسیار سریع و کارآمد برای برطرف کردن عیوب دندان ها و زیبایی  آن هاست. عیوبی همچون بدرنگی و زردی دندان ها، لب پریدگی و شکستگی های جزئی به آسانی به کمک کامپوزیت ونیر دندان برطرف می شوند.

 عوارض و مضرات کامپوزیت دندان های جلو برای آن دسته از افرادی که اخیرا از ونیر کامپوزیت برای ترمیم دندان های خود استفاده کرده‌اند تا حدودی شامل درد و ناراحتی جزئی و در برخی موارد نادر تورم و کبودی در لثه ها می باشد. این موارد گفته شده ممکن است به مدت 2 هفته ادامه داشته باشد. حساس شدن دندان های جلو به غذاهای سرد و گرم از دیگر مضرات کامپوزیت ونیر دندان های جلو است به نحوی که فرد هنگام گاز زدن یا خوردن غذاهای سفت ممکن است درد بیشتری احساس کنند. دندانپزشک برای کاهش عوارش کامپوزیت دندانهای جلو مسکن های مناسب و ضد التهاب ها را تجویز می‌کند تا زمانی که بدن بیمار با کامپوزیت ونیر سازگار شود.

خیلی از افراد با وجود این که به آن ها اکیدا گفته می شود که تا چند روز بعد از کامپوزیت دندان از گاز زدن غذاهای سفت خودداری نمایند و از کامپوزیت دندان خود مراقبت کنند در انجام دستورالعمل های توصیه شده توسط پزشک سهل انگاری می کنند. در این شرایط احساس درد و ناراحتی کاملا طبیعی است. سهل انگاری افراد و توجه نکردن به توصیه های پزشک یکی از مواردی است ه موجب  ایجاد احساس درد و ناراحتی در افراد می شود.  


اقداماتی برای کاهش عوارض کامپوزیت دندان

  1. یکی از مهم ترین اقداماتی که برای کاهش عوارض های ناشی از کامپوزیت دندان پیشنهاد  می شود، رعایت نمودن دستورالعمل های بهداشتی است. این دستورالعمل ها که به طور معمول توسط دندانپزشک توصیه می شود شامل مواردی همچون مسواک زدن، استفاده از نخ دندان، نوشیدن آب کافی بعد از هر وعده غذایی، خودداری از گاز زدن و جویدن غذاهای سفت به خصوص در چند روز اول بعد از کامپوزیت دندان و عدم مصرف نوشیدنی ها یا غذاهای اسیدی و حاوی الکل است.
  • توجه داشته باشید که اگر احساس درد و ناراحتی شما بعد از کامپوزیت دندان آنقدر زیاد است که نمی توانید به درستی غذا بخورید بهتر است که در چند روز اول از داروهای مسکن استفاده کنید تا زمانی که بدنتان به کامپوزیت ونیر ها عادت کند. البته در خورد نداروهای مسکن نیز نباید زیاده روی نمایید. از داروهای مسکن فقط به اندازه ای که خود دندانپزشک تجویز نموده استفاده کنید.
  • در صورتی که احساس درد، سوزش، تورم یا کبودی بیش از دو هفته ادامه داشت برای کاهش عوارض کامپوزیت دندان هایتان به دندانپزشک مراجعه کنید. اگر فکر می کنید دندانپزشکی که کامپوزیته ای دندانی را برایتان نصب نموده از مهایت و تخصص زیادی برخوردار نیست می توانید از دندان هایتان یک عکس اشعه ایکس تهیه کرده و به دندانپزشک زیبایی دیگری مراجعه نمایید تا علت عوارض کامپوزیت ونیر مشخص شده و برطرف شود.


احساس درد پس از کامپوزیت دندان

عده ای احساس درد را جزو مضرات کامپوزیت دندان می دانند اما باید گفت که به طور معمول داشتن احساس درد و ناراحتی پس از کامپوزیت دندان طبیعی است، اما این درد باید بعد از حداکثر 2 هفته برطرف شود. اگر درد و ناراحتی به طور مداوم ادامه داشته باشد و یا وخیم تر شود حتما باید علت اصلی آن را مشخص و برطرف کرد. از اصلی ترین دلایل درد پس از کامپوزیت دندان های جلو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. عدم فرم دهی مناسب کامپوزیت ها روی دندان توسط دندانپزشک
  2. وجود پوسیدگی در دندان های زیر کامپوزیت
  3. عدم مراقبت صحیح از کامپوزیت ونیر
  4. مبتلا بودن به عارضه هایی همچون دندان قروچه و یا ساییدن دندان ها به یکدیگر
  5. آسیب دیدن رگ ها، بافت ها یا رشته های عصبی هنگام کاشت کامپوزیت دندان ونیر

نحوه کامپوزیت دندان

روکش های کامپوزیت بهترین راه حل برای زیبایی طرح لبخند می باشند. با کمک روکش های کامپوزیت می توان عیوبی همچون بدرنگی و زردی دندان ها،  لب پریدگی و شکستگی های جزئی را برطرف نمود. در ادامه ی مطلب قصد داریم در خصوص نحوه کامپوزیت دندان صحبت نماییم و مراحل آن را نام ببریم:

نحوه ی کامپوزیت دندان سپیدنت

نحوه ی کامپوزیت دندان به این شکل است که در ابتدا انتخاب رنگ کامپوزیت انجام می شود. کامپوزیت های دندان در رنگ ‌های متنوعی وجود دارند و هر فردی باید از قبل رنگ موردنظر خود را انتخاب نماید. رنگ کامپوزیت ونیر باید با رنگ پوست و مو تطابق داشته و کاملا هماهنگ باشد تا زیباتر جلوه نماید.  دندانپزشک از کتابچه راهنمای خود که شامل نمونه ‌هایی مختلف از رنگ‌های کامپوزیت است برای کمک به انتخاب رنگ توسط بیمار استفاده می ‌کند تا رنگی را انتخاب کند که نزدیک ‌ترین تطابق را با رنگ دندان‌ های بیمار داشته باشد.

مرحله ی دوم: آماده سازی و تمیز کردن دندان ها

اگر سطح دندان‌ تمیز و بدون جرم نباشد نمی ‌توان روکش های کامپوزیت را قرار داد به همین علت قبل از قرار دادن روکش های کامپوزیت، دندانپزشک دندان ‌های شما را پولیش می ‌کند تا هر گونه جرم و پلاک دندانی را از روی آن ها برداشته شود. این آماده ‌سازی به لایه مینای دندان نفوذ کرده و عاج یا لایه زیرین دندان ظاهر می‌ شود.

مرحله ی سوم: متخلخل کردن سطح دندان با اسید

پس از تمیز کردن و آماده سازی دندان ها نوبت به متخلخل کردن سطوح دندان به کمک  ماده اسیدی دندان است . ماده اسیدی دندان به صورت ژل است که در قالب‌های سرنگی کوچک موجود است. این ژل‌ به طور معمول حاوی 30 تا 40 درصد اسید فسفریک است و بر روی دندانی که قرار است کامپوزیت شود ریخته می‌شود. این ژل اسیدی به مدت 15 ثانیه بر روی سطح دندان گذاشته و سپس بطور کلی از روی دندان شسته می‌ شود. پس از پاک کردن ژل، اکنون سطح دندان کاملا  آماده کامپوزیت است.

 

مرحله ی چهارم: گذاشتن کامپوزیت ونیر بر روی دندان

در این مرحله، دندانپزشک ماده کامپوزیت را با استفاده از یک برس کوچک یا اپلیکاتور روی سطح متخلخل شده ی دندان اعمال می کند. برای آنکه اطمینان حاصل شود که ماده کامپوزیتی دندان به شکل یک لایه نازک بر روی کل دندان و سطوح آن پخش شده است گاهی اوقات  به آرامی بر روی دندان باد دمیده می ‌شود.

مرحله ی پنجم: پولیش کامپوزیت دندان

پس از آنکه ماده کامپوزیت بر روی دندان قرار گرفت، دندانپزشک پرتو نوری با طول موج خاص را بر روی آن می‌ تاباند.نور یکی از این واحدها به رنگ آبی است و کاتالیزور را در ماده کامپوزیت فعال می‌ کند و موجب سخت شدن آن می ‌شود. معمولا مدت زمان تابش نور بر روی کامپوزیت دندان حدود 10 تا 20 ثانیه خواهد بود. پس از آن اکنون می ‌توان گفت که کامپوزیت ونیر سپیدنت اولیه ‌ای برای دندان ایجاد شده است.

 مرحله ی ششم: ترمیم و گذاشتن ماده کامپوزیتی دندان

پس از آن که باندینگ اولیه با سطح دندان ایجاد شده است از طریق ماده کامپوزیتی اکنون لایه ‌های پی در پی کامپوزیت دندانی به دندان اضافه می ‌شود تا شکل و حجم مورد نیاز برای ترمیم دندان فراهم شود. با افزودن و تنظیم هر یک از این لایه‌ ها، یک پیوند شیمیایی با لایه ‌های کامپوزیت که قبلا بر روی دندان قرار داده شده ‌‌اند ایجاد می ‌شود. کامپوزیت دارای استحکام زیادی است. دندانپزشک آن را در قسمت‌های کوچک بر روی دندان می‌گذارد و به آرامی هر یک از آنها را بر روی جای خود با برس می‌مالد تا زمانی که بخشی از ترمیم در حال ساخت از شکل مورد نیاز برخوردار باشد.

مرحله ی هفتم: فرم ‌دهی کامپوزیت

پس از آن که دندانپزشک از موقعیت کامپوزیت ونیر دندان رضایت کامل داشت به کمک همان نور قبلی تنظیمات اولیه را انجام می ‌دهد. معمولا مدت زمان لازم برای تابش پرتو نور چیزی حدود 10 تا 40 ثانیه و در برخی از موارد احتمالا بیشتر است.

کامپوزیت دندان

مراقبت از دندان کامپوزیت شده

دندان کامپوزیت : زیبایی دندان ها به شدت بر روی زیبایی لبخند تاثیرگذار است. کامپوزیت یکی از تکنیک های مدرن در حوزه ی دندانپزشکی زیبایی است که به کمک آن می توانید لبخندتان را زیباتر کنید. مواد کامپوزیتی به صورت خمیری بوده و همرنگ دندان‌هاست که یک لایه نازک از آن بر روی سطح دندان قرار می ‌گیرد و فرم داده می‌ شود. با کامپوزیت ونیر می توانید عیوبی همچون بدرنگی و زردی دندان ها، لب پریدگی و شکستگی های جزئی را مخفی نمایید. هر یک از روش های اصلاح طرح لبخند که امروزه برای زیبایی دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد مراقبت های خاص خود را دارد که باید توسط فرد به خوبی صورت گیرد. در ادامه قصد داریم در خصوص نکات مراقبتی کامپوزیت شده صحبت نماییم:

 

مسواک زدن بعد از دندان کامپوزیت

رعایت بهداشت دهان و دندان پس از کامپوزیت بسیار مهم است. بدین منظور توصیه می شود که حتما پس از هر وعده ی غذایی دندان هایتان را مسواک بزنید. برخی از افراد معتقدند که مسواک زدن های مکرر موجب کدر شدن کامپوزیت می شود. برای رفع این مشکل هم راه حلی وجود دارد. راه حل آن پولیش کردن است. در صورتی که پس از مدتی احساس کردید که کامپوزیت های دندان هایتان درخشندگی و زیبایی روز اول را ندارد می توانید به دندانپزشک مراجعه نمایید تا آن ها را برایتان پولیش نماید. با پولیش کامپوزیت هایتان مثل روز اول زیب و درخشان خواهد شد.

 

استفاده از نخ دندان

مسواک زدن به تنهایی کافی نیست چرا که مسواک نمی تواند بین دندان ها را پاکسازی نماید. بنابراین توصیه می شود که در کنار مسواک زدن حتما از نخ دندان نیز استفاده نمایید. نخ دندان نقش بسیار مهمی در تمیزی و پاکسازی دندان ها دارد و دندانپزشک حتما استفاده از نخ دندان را برای شما توصیه می کند.

عدم استفاده از کامپوزیت به عنوان ابزار

کامپوزیت ها از ظرافت بسیاری برخوردار هستند و باید به درستی از آن ها استفاده نمایید در غیر این صورت دچار آسیب می شوند. جویدن ناخن، مداد، یخ و دیگر موا غذایی سخت مواردی هستند که موجب آسیب رساندن به کامپوزیت ونیر دندان می شوند. بنابراین از به کار بردن کامپوزیت دندان به جای ابزار خودداری کنید. توصیه ی دیگری که به شما می شود آن است که در خوردن خوراکی های سفت مانند فندق، پسته و بادام احتیاط نمایید زیرا با مصرف این نوع از مواد که نیاز به جویدن طولانی مدت دارد احتمال آسیب دیدگی کامپوزیت ها وجود دارد .

خودداری از مصرف خوراکی های رنگی

به مدت 24 ساعت پس از کامپوزیت ونیر دندان از مصرف غذاها و خوراکی و نوشیدنی های رنگی مانند نوشابه، چای و قهوه باید خودداری شود زیرا کامپوزیت در این مدت زمان به شدت مستعد جذب موارد رنگی می باشد. بعد از گذشت این مدت می توانید خوراکی های رنگی استفاده نمایید اما توجه داشته باشید که نباید زیاده روی نمایید زیرا احتمال تغییر رنگ کامپوزیت وجود دارد و در نتیجه کامپوزیت ها زیبایی و درخشندگی خود را از دست می دهند. بنابراین توصیه ای که به شما می شود آن است که مصرف خوراکی ها و نوشیدنی های رنگی را به حداقل برسانید.

 

معاینه دندان ها به طور مکرر

دندان هایی که به صورت کامپوزیت ونیر دندان ترمیم می شوند باید به طور مدام معاینه شوند . برای اینکه دندان های شما طول عمر و ماندگاری بالاتری داشته باشند باید به شکل مداوم به دندانپزشک مراجعه کنید. با مراجعه مداوم به دندان پزشک شرایط دندان  کامپوزیت شده همواره بررسی می شود و اگر مشکی وجود داشته باشد سریعا برطرف می شود و بدین ترتیب هم سلامت دندان هایتان حفظ می شود و هم ماندگاری و طول عمر کامپوزیت ها افزایش می یابد.

قیمت لمینت دندان ها

قیمت  لمینت سرامیکی کل دندان ها چقدر است


زیبایی و بدون نقص بودن دندان ها شاید آرزوی خیلی از افراد باشد. عیوب ظاهری همچون بدرنگی و زردی دندان ها، شکستگی و لب پریدگی همگی مواردی هستند که زیبایی دندان ها را تحت تاثیر قرار  می دهند. لمینت دندان یکی از محبوب ترین و رایج ترین روش های درمانی لمینت سرامیکی  و زیبایی نوین برای برطرف نمودن عیوب و مشکلات ظاهری دندان ها است. در حال حاضر افراد مشهور و سلبریتی ها از این روش برای زیبایی  دندان های خود استفاده می نمایند.  

برای تخمین قیمت لمینت کل دندان ها قبل از هر چیز باید این موضوع مشخص شود که قصد استفاده از کدام یک از روش های لمینت را دارید. لمینت دندان به طور کلی به دو دسته لمینت سرامیکی و کامپوزیت تقسیم می شود که این دو مدل لمینت از نظر جنس و ساخت لمینت سرامیکی  کاملا با یکدیگر متفاوت می باشند. لمینت سرامیکی دندان از جنس سرامیک است و نیاز است که پس از قالب گیری در لابراتوار ساخته شود و به همین دلیل به این نوع لمینت دندان، روش غیر مستقیم هم می گویند. لمینت دندان سرامیکی، ظاهری زیباتر از کامپوزیت دارد علاوه بر آن دارای ثبات رنگ بیشتری بوده لمینت سرامیکی  و مقاوم تر است. به علت آنکه این مدل از لمینت از لحاظ ظاهری زیباتر بوده و طبیعی تر جلوه می نماید باید هزینه ی بیشتری را برای آن صرف نمود.

 از معایب لمینت سرامیکی آن است که برای نصب آن ها روی دندان ها دندانپزشک باید مقداری از مینای دندان را تراش دهد و به همین علت شما پس از آن به هیچ عنوان قادر نخواهید بود که از دندان های طبیعی خود استفاده نمایید.

در لمینت کامپوزیت، موادی که برای زیبایی دندان ها مورد استفاده قرار می گیرند از جنس کامپوزیت هستند و در مطب ساخته می شوند. استفاده از ونیر کامپوزیتی را روش مستقیم لمینت سرامیکی  هم می نامند. لمینت دندان از جنس کامپوزیت شفاف تر است و به همین علت برای دندان هایی که دارای لکه های بسیاری بوده و یا خیلی زرد می باشند شاید گزینه ی خوبی محسوب نشود. از مزایای کامپوزیت در مقایسه با لمینت سرامیکی می توان به هزینه ی کمتر آن اشاره نمود لمینت سرامیکی  و بدین ترتیب هزینه ی لمینت کل دندان ها در این روش بسیار کم تر و مقرون به صرفه تر می باشدا. پروسه ی نصب کامپوزیت ها بر روی دندان ها تنها در یک جلسه انجام پذیر است و علاوه بر آن بر خلاف روش لمینت سرامیکی در این روش نیازی به تراشیدن مینای دندان وجود ندارد.


چرا هزینه لمینت سرامیکی زیاد است


یکی از پرسش های افرادی که به مطب های دندانپزشکی مراجعه می نمایند آن است که چرا هزینه لمینت بالاست؟ در پاسخ باید گفت که اولا لمینت های دندانی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند، دوما آنکه نحوه نصب آن ها روی زیبایی لبخند تاثیر می گذارد و بنابراین نصبشان کمی سخت و پیچیده است و این پیچیدگی در خصوص روش لمینت سرامیکی بسیار بیشتر از کامپوزیت است. به عنوان نکته ی آخر نیز باید گفت به دلیل آنکه هر دو روش لمینت سرامیکی و کامپوزیت جنبه های زیبایی دارند، بیمه به هیچ عنوان هزینه های استفاده از این روش ها را متقبل نخواهد شد لمینت سرامیکی  و خود شخص باید تمامی هزینه ها را پرداخت کند.  

قیمت لمینت کل دندان ها تحت تاثیر عوامل بسیاری قرار می گیرد. همانطور که در ابتدای مطلب هم گفتیم قبل از هر چیزی باید مشخص شود که شما قصد استفاده از کدام یک از روش های لمینت سرامیکی و کامپوزیت را دارید، چرا که قیمت لمینت بیشتر از کامپوزیت است.  لمینت سرامیکی علاوه بر این موضوع عوامل دیگری همچون میزان تخصص دندانپزشک، دستمزد دندانپزشک، موقعیت جغرافیایی مطب و تعداد دندان هایی که می خواهید لمینت سرامیکی همگی مواردی هستند که هر کدامشان به نوبه ی خود بر هزینه ی تمام شده موثر هستند.