لمینت - ارتودنسی - ایمپلنت کلینیک دندان پزشکی سپید

کلینیک دندانپزشکی سپید تخصصی ترین کلینیک ارتودنسی ، لمینت و ایمپلنت در کشور

لمینت - ارتودنسی - ایمپلنت کلینیک دندان پزشکی سپید

کلینیک دندانپزشکی سپید تخصصی ترین کلینیک ارتودنسی ، لمینت و ایمپلنت در کشور

بررسی تفاوت های کامپوزیت با لمینت دندان

بررسی تفاوت های کامپوزیت با لمینت دندان : اکثر مشتریانی که اصلاح طرح لبخند برای آن ها اهمیت ویژه ای دارد و قصد ترمیم دندان های خود را دارند، سوالاتی درباره تفاوت های بین کامپوزیت ونیر و لمینت سرامیکی دندان برایشان طرح می شود. همانطور که می دانید لبخندی زیبا به دندان هایی جذاب و درخشان وابسته است. برای بهره بردن از این نعمت خدادادی می توانید از روش هایی چون بلیچینگ دندان استفاده کنید. علاوه بر بلیچینگ استفاده از لمینت و کامپوزیت درمان های دیگری است که بسیاری از متخصصین دندان توصیه کرده اند. استفاده از این روش ها امروزه بازار داغی پیدا کرده است و افراد زیادی به سوی این درمان ها متمایل شده اند.

تفاوت بین انواع لمینت ها موضوع مهمی به شمار می رود زیرا حاصل این دو روش به زیبایی لبخند های شما عزیزان کمک زیادی می کند. از راه های رایج در رابطه با آشنا شدن  با تفاوت های کامپوزیت و لمینت، استفاده از مشاوره های دندانپزشکان در این رابطه است. این آشنایی  با مراجعه به مراکز تخصصی دندان پزشکی میسر می گردد. این روش به شما کمک می کند تا تصمیمات درستی در این زمینه داشته باشید. قبل از انجام هر نوع درمانی در حوزه دندان بهتر است تحقیقات کمی در رابطه با آن ها داشته باشید. پیش زمینه ها به شما کمک خواهند کرد تا اطلاعات جامع تری درباره انواع لمینت ها داشته باشید. در ادامه بیشتر درباره این تفاوت ها صحبت خواهیم کرد. از شما عزیزان دعوت می کنیم تا پایان مقاله با ما همراه باشید.  

زمان نصب هر یک از لمینت های دندان



تفاوت هایی که بین این دو روش وجود دارد، از نظر جنبه های گوناگونی بررسی خواهد شد. قواعد های کوچک و بزرگی در این میان وجود دارند که عامل پیدایش این تفاوت های بنیادین شده است. یکی از تفاوت های اساسی بین کامپوزیت و لمینت دندان این است که فرایند نصب هر یک از این روش های درمانی به دو جلسه زمان احتیاج دارد. روکش های لمینت طی دو جلسه نیز نصب می شوند.

 باید قبل از چسباندن آن ها از دندان های بیمار قالبگیری شود سپس این قالب اولیه برای ساخت کامل به لابراتور فرستاده شود. حدفاصلی که بین این دو جلسه وجود دارد، حداکثر تا سه هفته طول خواهد کشید. بعد از انجام این پروسه، دندان ها برای نصب روکش های نهایی لمینت آماده می شوند. این پروسه ای که بیان شد، معمولا دو هفته زمان نیاز  دارد.  برای چسباندن روکش های کامپوزیت نیز یک جلسه کافی است که معمولا چند ساعت طول خواهد کشید. فرایند نصب و راه اندازی ونیر های کامپوزیت در یک جلسه توسط متخصصین این حوزه مختومه خواهد شد. بنابراین نتیجه می گیریم نصب لمینت های سرامیکی دیرتر از کامپوزیت ها به طول خواهد کشید.  

چگونگی کاشت کامپوزیت و لمینت دندان



 معمولا برای کاشت روکش های کامپوزیت از روش های تهاجمی کمتری استفاده می شود. به همین دلیل راحت تر از لمینت های سرامیکی بر روی دندان کاشت می شوند. به دلیل نصب راحت کامپوزیت ها مینای دندان ها تراشیده نشده و سطح خارجی دندان های بیمار ضخامت خود را حفظ می کنند. این کامپوزیت ها معمولا به صورت مستقیم بر روی دندان ها قرار داده می شوند.

نصب لمینت شبیه کامپوزیت نبوده و داری تفاوت هایی اساسی است. در این روش میزان تراشیدن دندان ها به ضخامت مینای آن ها بستگی دارد. دندانپزشک به میزانی که نیاز است مینای دندان ها با استفاده از ابزارآلاتی خاص تراش می دهد.   این کار باعث  می شود تا اتصالات محکم تری بین مینای دندان و مواد لمینت ایجاد گردد.

 این کار همچنین سبب افرایش طول عمر لمینت ها خواهد شد. اگر بخواهیم یک نتیجه کلی از این مطلب داشته باشیم،باید بیان کرد که کامپوزیت ها به دلیل کاشت راحتی که دارند، به مینای دندان هاصدمه وارد نمی کنند و قابل برگشت می باشند.  ولی برعکس  کامپوزیت در فرایند لمینت سطح زیادی از دندان ها تراش داده شود و باعث نازکی و تخریب اندازه ضخامت آن ها شود. به همین دلیل استفاده از این روش غیر قابل برگشت خواهد بود.  


ماندگاری و استحکام

همانطور که در بالا بیان گردید، طول عمر و ماندگاری لمینت ها بهتر از کامپوزیت می باشد. برای کامپوزیت عمری که تخمین زده  شده است، معمولا تا هفت سال می باشد. این عمری که بیان شد باید دارای شرایط ایده آل باشد و اصول مراقبتی به خوبی رعایت گردد.  لمینت ها تا دوازده سال ماندگاری داشته و این قابلیت را دارند تا در شرایط سخت تر از دندانهای فرد بیمار محافظت کنند. لمینت ها در لابراتور طی چندین مرحله ساخته و راه اندازی شده و نسبت به کامپوزیت ها زمان بر تر است. موادی که برای ساخت لمینت ها استفاده می شوند، در برابر ضرابات مختلف از خود مقاومت خوبی نشان می دهند. استحکام کامپوزیت ها نسبت به لمینت ها کمتر بوده و باید بیشتر در این مورد اصول مراقبتی حفظ شود.

تخمین هزینه لمینت و کامپوزیت


آخرین فاکتور برای مقایسه لمینت با کامپوزیت، بحث هزینه است. معمولا قیمت درمان لمینت نسبت به کامپوزیت بالاتر می باشد. همانطور که اشاره شد، در لابراتور پروسه تولید لمینت ها زمان بر تر است و از مواد مقام تری برای ساخت آن ها استفاده می شود. به همین دلیل هزینه آن ها بیشتر خواهد بود. شما باید دقت داشته باشید که علاوه بر همگی مواردی که در بالا ذکر شد، تخصص و مهارت دندانپزشک در انجام لمینت سرامیکی سپیدنت و کامپوزیت ار عوامل تاثیرگذار است. این مطلب برای این عنوان شد که عدم مهارت و تجربه کافی دندانپزشک باعث هدر رفتن هزینه ها می شود و رضایت شما سلب نمی گردد.پس یکی از تفاوت های مهم و اساسی به تخصص دندانپزشک نیز وابسته است.  علاوه بر مهارت پزشک نوع کلینیکی که برای درمان انتخاب می کنید در انجام فرایند تاثیرگذار می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد