لمینت - ارتودنسی - ایمپلنت کلینیک دندان پزشکی سپید

کلینیک دندانپزشکی سپید تخصصی ترین کلینیک ارتودنسی ، لمینت و ایمپلنت در کشور

لمینت - ارتودنسی - ایمپلنت کلینیک دندان پزشکی سپید

کلینیک دندانپزشکی سپید تخصصی ترین کلینیک ارتودنسی ، لمینت و ایمپلنت در کشور

قیمت لمینت دندان ها

قیمت  لمینت سرامیکی کل دندان ها چقدر است


زیبایی و بدون نقص بودن دندان ها شاید آرزوی خیلی از افراد باشد. عیوب ظاهری همچون بدرنگی و زردی دندان ها، شکستگی و لب پریدگی همگی مواردی هستند که زیبایی دندان ها را تحت تاثیر قرار  می دهند. لمینت دندان یکی از محبوب ترین و رایج ترین روش های درمانی لمینت سرامیکی  و زیبایی نوین برای برطرف نمودن عیوب و مشکلات ظاهری دندان ها است. در حال حاضر افراد مشهور و سلبریتی ها از این روش برای زیبایی  دندان های خود استفاده می نمایند.  

برای تخمین قیمت لمینت کل دندان ها قبل از هر چیز باید این موضوع مشخص شود که قصد استفاده از کدام یک از روش های لمینت را دارید. لمینت دندان به طور کلی به دو دسته لمینت سرامیکی و کامپوزیت تقسیم می شود که این دو مدل لمینت از نظر جنس و ساخت لمینت سرامیکی  کاملا با یکدیگر متفاوت می باشند. لمینت سرامیکی دندان از جنس سرامیک است و نیاز است که پس از قالب گیری در لابراتوار ساخته شود و به همین دلیل به این نوع لمینت دندان، روش غیر مستقیم هم می گویند. لمینت دندان سرامیکی، ظاهری زیباتر از کامپوزیت دارد علاوه بر آن دارای ثبات رنگ بیشتری بوده لمینت سرامیکی  و مقاوم تر است. به علت آنکه این مدل از لمینت از لحاظ ظاهری زیباتر بوده و طبیعی تر جلوه می نماید باید هزینه ی بیشتری را برای آن صرف نمود.

 از معایب لمینت سرامیکی آن است که برای نصب آن ها روی دندان ها دندانپزشک باید مقداری از مینای دندان را تراش دهد و به همین علت شما پس از آن به هیچ عنوان قادر نخواهید بود که از دندان های طبیعی خود استفاده نمایید.

در لمینت کامپوزیت، موادی که برای زیبایی دندان ها مورد استفاده قرار می گیرند از جنس کامپوزیت هستند و در مطب ساخته می شوند. استفاده از ونیر کامپوزیتی را روش مستقیم لمینت سرامیکی  هم می نامند. لمینت دندان از جنس کامپوزیت شفاف تر است و به همین علت برای دندان هایی که دارای لکه های بسیاری بوده و یا خیلی زرد می باشند شاید گزینه ی خوبی محسوب نشود. از مزایای کامپوزیت در مقایسه با لمینت سرامیکی می توان به هزینه ی کمتر آن اشاره نمود لمینت سرامیکی  و بدین ترتیب هزینه ی لمینت کل دندان ها در این روش بسیار کم تر و مقرون به صرفه تر می باشدا. پروسه ی نصب کامپوزیت ها بر روی دندان ها تنها در یک جلسه انجام پذیر است و علاوه بر آن بر خلاف روش لمینت سرامیکی در این روش نیازی به تراشیدن مینای دندان وجود ندارد.


چرا هزینه لمینت سرامیکی زیاد است


یکی از پرسش های افرادی که به مطب های دندانپزشکی مراجعه می نمایند آن است که چرا هزینه لمینت بالاست؟ در پاسخ باید گفت که اولا لمینت های دندانی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند، دوما آنکه نحوه نصب آن ها روی زیبایی لبخند تاثیر می گذارد و بنابراین نصبشان کمی سخت و پیچیده است و این پیچیدگی در خصوص روش لمینت سرامیکی بسیار بیشتر از کامپوزیت است. به عنوان نکته ی آخر نیز باید گفت به دلیل آنکه هر دو روش لمینت سرامیکی و کامپوزیت جنبه های زیبایی دارند، بیمه به هیچ عنوان هزینه های استفاده از این روش ها را متقبل نخواهد شد لمینت سرامیکی  و خود شخص باید تمامی هزینه ها را پرداخت کند.  

قیمت لمینت کل دندان ها تحت تاثیر عوامل بسیاری قرار می گیرد. همانطور که در ابتدای مطلب هم گفتیم قبل از هر چیزی باید مشخص شود که شما قصد استفاده از کدام یک از روش های لمینت سرامیکی و کامپوزیت را دارید، چرا که قیمت لمینت بیشتر از کامپوزیت است.  لمینت سرامیکی علاوه بر این موضوع عوامل دیگری همچون میزان تخصص دندانپزشک، دستمزد دندانپزشک، موقعیت جغرافیایی مطب و تعداد دندان هایی که می خواهید لمینت سرامیکی همگی مواردی هستند که هر کدامشان به نوبه ی خود بر هزینه ی تمام شده موثر هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد