لمینت - ارتودنسی - ایمپلنت کلینیک دندان پزشکی سپید

کلینیک دندانپزشکی سپید تخصصی ترین کلینیک ارتودنسی ، لمینت و ایمپلنت در کشور

لمینت - ارتودنسی - ایمپلنت کلینیک دندان پزشکی سپید

کلینیک دندانپزشکی سپید تخصصی ترین کلینیک ارتودنسی ، لمینت و ایمپلنت در کشور

ویژگی های متمایز لمینت سرامیکی

ویژگی های متمایز لمینت سرامیکی لمینت هایی که دکتر دندانپزشک بر روی دندانهای فرد قرار می دهد، از لایه های نازکی تشکیل شده اند. این لایه های نازک از سرامیک در لابراتور ساخته شده و به همراه ونیر پرسلن بر روی دندان ها کشیده می شوند. این نوع لمینت برای از بین بردن رنگ های تیره برخی از دندان ها مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین برای دندان هایی که شکل خود را از دست داده اند هم این روش پیشنهاد می شود. برای ترتیب منظم بین دندان ها نیز از لمینت استفاده می کنند.

چسباندن ونیر دندان ها

در چسباندن ونیر دندان ها هنگام اجرای لمینت قسمتی از پوسته دندان ها برداشته می شوند، اما در لمینت های سرامیکی خیلی کمتر از این کار استفاده می کنند. ویژگی های منمایز لمینت سرامیکی اگر هم نیاز به تراشیدن باشد، خیلی میلیمتری این کار صورت می گیرد. اما در حالت کلی مینای دندان ها در این نوع لمینت تراشیده نمی شود.

هنگامی از این روش برای لمینت کردن استفاده کردند، در زمان ظهور آن پیشرفت ها و دستاوردهایی پیدا شد، این دستاوردها  در زمینه  معرفی نوع اجرای آن و پیدا شدن مواد ترمیم کننده جدید بود. در این عصر در کلینیک های درمانی و زیبایی تحقیقات فراوانی انجام شد، این تحقیقات بر روی ماندگاری و حفظ دوام لمینت انجام شده بود.

ویژگی های متمایز لمینت سرامیکی سپیدنت

یکی از ویژگی های متمایز سرامیک هایی که در این نوع لمینت استفاده می شوند، شفافیت بالای آن ها است، این سرامیک ها از جنس کاملا مدرن بوده که طراوت و زنده بودن دندان های فرد را به نمایش می گذارد. استفاده از این سرامیک ها باعث زیبایی فوقالعاده ونیرهای دندانی شده است. معمولا جنس این لمینت ها نسبت به لمینت های کامپوزیتی از استحکام بالاتری برخوردار بوده و از نظر قیمت نیز مناسب تر هستند. ویژگی های منمایز لمینت سرامیکی همانطور که گفته شد، لمینت از سرامیک نسبت به لمینت های کامپوزیتی در برابر تغییر رنگ مقاومت بیشتری دارند  و به خوبی با با دندان های افراد سازگار هستند.

عدم تراشیدن شدن یا عمق کم

در این روش حداکثر تا 0.7 از مینای دندان تراشیده می شوند، در انواع دیگر لمینت هایی از جنس سرامیکی معمولا دور تا دور دندان ها تراشیده شده و سطح عمیق تری از دندان فرو می رود. این عمق دارای ارتفاع یک الی 2 میلیمتری بوده و دارای ریشه قوی تری نسبت به لمینت های سرامیکی هستند.در این لمینت همانطور که قبلا نیز گفته شد، به دلیل این عمق زیادی از مینای دندان تراشیده نمی شود، دندانپزشک از مواد بی حس کننده برای آن استفاده نمی کند که از مزیت های آن محسوب شده است.

مزیت های ویژه این نوع لمینت

یکی دیگر از مزیت های لمینت این است که نور را به خوبی از خود بازتاب می کند و مانند شیشه دارای سطحی براق می باشد. بسیار شبیه به دندانهای طبیعی انسان هستند.این لمینت ها همچنین در برابر تفییر رنگ ها و فشار زیاد از سوی جویدن غذا از خود مقاومت خوبی نشان می دهند، ویژگی های متمایز لمینت های سرامیکی حتی الامکان سعی داشته باشید از موادی که باعث تغییر رنگ دندان ها می شود، پرهیز فرمایید.

موادی مانند چای، قهوه و یا مصرف سیگار می توانند از مثالهای آن باشندروکش های لمینت سرامیکی سپیدنت با استفاده از اتصالات شیمایی قوی که دارای آنزیم هایی با خاصیت چسبندگی هستند، به دندان ها نصب می گردند. این آنزیمها در برابر نفوذ مایعات بسیار داغ و یا بسیار سرد مقاومت دارند

این روکش های ونیر با طبیعت لثه های انسان سازگاری خوبی داشته اند، به خوبی می توانند دندان ها را تحمل کنند و در فشارهای وارده مقاومت خوبی نشان دهند. اگر بهداشت دندان ها رعایت شود، پس از معاینات مختلف در کلینیک از سلامت زیادی برخوردار هستند. استفاده از این لمینت ها باعث مقاومت بالای آن ها در برابر سایش نیز می شود.  مسئله سایش لمینت ها از موارد مهمی می باشد که باید به آن توجه کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد