لمینت - ارتودنسی - ایمپلنت کلینیک دندان پزشکی سپید

کلینیک دندانپزشکی سپید تخصصی ترین کلینیک ارتودنسی ، لمینت و ایمپلنت در کشور

لمینت - ارتودنسی - ایمپلنت کلینیک دندان پزشکی سپید

کلینیک دندانپزشکی سپید تخصصی ترین کلینیک ارتودنسی ، لمینت و ایمپلنت در کشور

عوارض کامپوزیت دندان های جلو

عوارض کامپوزیت دندان های جلو همانگونه لمینت سرامیکی سپیدنت که می دانید کامپوزیت ونیر  یک تکنیک بسیار فوق العاده لمینت سرامیکی سپیدنت برای اصلاح طرح لبخند است کامپوزیت ونیر   تواند تنها در طی یک جلسه کلیه عیوب ظاهری لمینت سرامیکی سپیدنت دندان ها را برطرف نماید. در واقع عیوبی همچون بد رنگی ترک لمینت سرامیکی سپیدنت و شکستگی و یا حتی کامپوزیت ونیر   لب پریدگی دندان ها مواردی و مشکلاتی هستند که به راحتی توسط ونیر کامپوزیت برطرف می شوند. لمینت سرامیکی سپیدنت اگرچه که این روش نمی تواند جایگزین روش های درمانی دیگر همچون ارتودنسی شود کامپوزیت ونیر   اما در زیبا سازی دندان ها بسیار موثر عمل می نماید. افرادی که قصد کامپوزیت کردن دندان هایشان را دارند اغلب از بابت عوارض کامپوزیت ونیر   نگرانند. لمینت سرامیکی سپیدنت عوارض کامپوزیت دندان های جلو برای افرادی که اخیرا از ونیر کامپوزیت برای ترمیم کامپوزیت ونیر   دندان های خود استفاده کرده‌ اند لمینت سرامیکی سپیدنت تا حدودی شامل درد و ناراحتی جزئی و در برخی موارد نادر تورم و کبودی در لثه ها می باشد که ممکن است  این عوارض های نام برده شده تا دو هفته نیز ادامه داشته باشند. حساس شدن دندان های جلو به غذاهای سرد کامپوزیت ونیر   و گرم از دیگر عوارض کامپوزیت دندان های جلو است به نحوی که افراد هنگام گاز زدن یا خوردن غذاهای سفت ممکن است احساس درد کنند که در این هنگام دندانپزشک برای کاهش عوارض کامپوزیت ونیر دندان های جلو اغلب مسکن کامپوزیت ونیر  و داروهای ضد التهاب تجویز کامپوزیت ونیر   می کند.

علت درد پس از کامپوزیت ونیر  

به طور معمول داشتن احساس درد و ناراحتی پس از کامپوزیت ونیر   طبیعی  کامپوزیت ونیر   بوده اما باید حداکثر طی دو هفته برطرف شود. لمینت سرامیکی سپیدنت در صورتی که درد و ناراحتی به طور مداوم ادامه داشته باشد کامپوزیت ونیر   و یا حتی تشدید شود باید مجدد به نزد دندانپزشک لمینت سرامیکی سپیدنت مراجعه نمود تا علت درد و ناراحتی مشخص گردیده و رفع شود. لمینت سرامیکی سپیدنت از اصلی ترین دلایل درد کامپوزیت ونیر   بعد از کامپوزیت دندان های جلو می توان موارد زیر را نام برد:

عدم فرم دهی مناسب کامپوزیت ونیر   توسط دندانپزشک

وجود پوسیدگی هایی در دندان های زیر کامپوزیت

عدم مراقبت صحیح از کامپوزیت ونیر  

داشتن عادات نادرستی همانند دندان قروچه کردن یا ساییدن دندان ها به یکدیگر

آسیب دیدن رگ ها، بافت ها یا رشته های عصبی لمینت سرامیکی سپیدنت هنگام کاشت کامپوزیت ونیر   

دلایل حساس شدن دندان های جلو بعد از نصب کامپوزیت ونیر

کامپوزیت ونیر   پاکسازی دندان ها قبل لمینت سرامیکی سپیدنت از کامپوزیت کردن یکی از مهم ترین دلایلی است که مکن است سبب حساسیت دندان های شما پس از کامپوزیت ونیر   نسبت به غذاهای گرم و سرد شود. بهتر است برای کاهش این حساسیت از خمیر دندانهای مناسب کامپوزیت ونیر   و ضد حساسیت کامپوزیت ونیر   استفاده کنید و داروهایی که دندانپزشک توصیه لمینت سرامیکی سپیدنت کرده را به درستی کامپوزیت ونیر   مصرف نمایید تا حساسیت دندان ها برطرف شود. سهل انگاری کامپوزیت ونیر   در مراقبت از دندان ها لمینت سرامیکی سپیدنت نیز از دلایل دیگر حساسیت دندان ها کامپوزیت ونیر   می باشد. برای جلوگیری از حساس شدن دندان ها پس از کامپوزیت ونیر   باید به خوبی از دندان ها مراقبت کرد

 

اقدامات لازم برای کاهش عوارض ونیر کامپوزیت

برای کاهش عوارض ونیر کامپوزیت رعایت دستورالعمل لمینت سرامیکی سپیدنت های کامپوزیت ونیر    بهداشتی ومراقبت لمینت سرامیکی سپیدنت از کامپوزیت دندان بتوصیه می شود. به طور معمول دندانپزشک لمینت سرامیکی سپیدنت پس از کامپوزیت کردن به افراد اکیدا توصیه می کند حتما پس از صرف غذا و نوشیدنی از مسواک کامپوزیت ونیر   و نخ دندان استفاده نمایند. نوشیدن آب کافی بعد از هر وعده غذایی، خودداری از گاز زدن و جویدن غذاهای سفت به کامپوزیت ونیر   خصوص در چند روز اول بعد از کامپوزیت ونیر دندان و عدم مصرف نوشیدنی ها یا غذاهای اسیدی و حاوی الکل، از دستورالعمل هایی است کامپوزیت ونیر   که می تواند به کاهش عوارض لمینت سرامیکی سپیدنت کامپوزیت دندان های جلو کمک کند.

کامپوزیت ونیر   اگر با وجود رعایت تمامی توصیه لمینت سرامیکی سپیدنت و نکات بهداشتی باز احساس درد و ناراحتی همچنان در شما باقی ماند کامپوزیت ونیر   می توانید از داروهای مسکن استفاده کنید لمینت سرامیکی سپیدنت تا زمانی کامپوزیت ونیر   که بدنتان به کامپوزیت ونیر ها عادت کند. لمینت سرامیکی سپیدنت در صورتیکه درد، سوزش، تورم یا کبودی بیش از دو هفته ادامه داشت برای کاهش عوارض  کامپوزیت ونیر   دندان های لمینت سرامیکی جلو به دندانپزشک مراجعه کنید. کامپوزیت ونیر   اگر تصور می‌کنید دندانپزشکی کامپوزیت ونیر   که برایتان کامپوزیت نصب کرده مهارت و تخصص کافی نداشته است کامپوزیت ونیر   بهتر است یک عکس کامپوزیت ونیر   اشعه ایکس تهیه کرده و به دندانپزشک زیبایی دیگری لمینت سرامیکی سپیدنت مراجعه کنید کامپوزیت ونیر   تا علت عوارض لمینت سرامیکی سپیدنت و  کامپوزیت ونیر مشخص شده و برطرف شود.

ونیر مستقیم و غیر مستقیم کامپوزیت

ونیر مستقیم و غیر مستقیم کامپوزیت ونیر هر دو تکنیک هایی نوین در علم دندانپزشکی برای برطرف نمودن عیوب ظاهری دندان ها هستند. کامپوزیت ونیر با استفاده از این تکنیک ها می توان عیوب ظاهری دندان ها کامپوزیت ونیر همچون بدرنگی ترک خوردگی و لب پریدگی ها را کامپوزیت ونیر مخفی نمود. کامپوزیت ونیر در ادامه قصد داریم در خصوص ونیر مستقیم و غیرمستقیم ر آنچه کامپوزیت ونیر که لازم است بدانید را به شما بگوییم:

ونیر مستقیم از موادی به نام رزین کامپوزیت ونیر  و همرنگ دندان لمینت سرامیکی ساخته شده است که برای دندان های جلویی و بهبود رنگ، کامپوزیت ونیر اندازه کامپوزیت ونیر و شکل نصب می شود. این نوع ونیرها یکی از درمان های لمینت سرامیکی رایج برای اصلاح طرح لمینت سرامیکی لبخند هستند که در طی یک جلسه روی دندان ها قرار گذاشته می شوند. کامپوزیت ونیر به عبارتی زمان آماده سازی لمینت سرامیکی آن ها بسیار کوتاه است.  کامپوزیت ونیر ونیرهای مستقیم در مقایسه کامپوزیت ونیر با ونیرهای غیرمستقیم ارزان قیمت تر و در نتیجه مقرون لمینت سرامیکی به صرفه تر می باشند کامپوزیت ونیر اما از رنگ پذیری بیشتری برخوردار می باشند کامپوزیت ونیر و به همین علت باید لمینت سرامیکی به خوبی از آن ها مراقبت کرد زیرا دچار تغییر رنگ و لکه می شوند. لمینت سرامیکی پس از نصب کامپوزیت ونیر سپیدنت های مستقیم لمینت سرامیکی  باید تا جایی کامپوزیت ونیر که ممکن است مصرف مواد و نوشیدنی های رنگی را به حداقل رساند لمینت سرامیکی سپیدنت.

ونیر غیرمستقیم چیست

ونیرهای غیر لمینت سرامیکی مستقیم یا همان  لمینت سرامیکی دندان در لابراتور دندانپزشکی آماده شده و معمولا از جنس پرسلین یا سرامیک تهیه  می باشند و به همین علت کامپوزیت ونیر هماست که به آن ها لمینت سرامیکی یا ونیر پرسلین نیز می گویند. لمینت سرامیکی برای نصب ونیر غیر مستقیم برخلاف ونیر مستقیم باید دو جلسه به مطب دندانپزشکی مراجعه نمود.  کامپوزیت ونیر اولین جلسه لمینت سرامیکی آماده سازی لمینت سرامیکی و جلسه  بعدی نصب ونیر می باشدکامپوزیت ونیر در  کامپوزیت ونیر مقایسه کامپوزیت ونیر با ونیرهای مستقیم، این نوع ونیرها گران تر بوده و البته طول عمر آنان نیز بیشتر است . نکته ی بسیار مهمی لمینت سرامیکی که باید در خصوص ونیر غیرمستقیم یا همان لمینت بانید لمینت سرامیکی آن است که این تکنیک اصلاح لمینت سرامیکی طرح لبخند یک روش تهاجمی است چرا که  برای کامپوزیت ونیر نصب لمینت سرامیکی آن کامپوزیت ونیر باید حتما مقداری از مینای دندان لمینت سرامیکی تراشیده شود تا بتوان ورقه های لمینت سرامیکی نازک پرسلین لمینت سرامیکی را روی دندان ها نصب نمود. آن دسته از افرادی کامپوزیت ونیر که نگران  کامپوزیت ونیر از بین رفتن ساختار  کامپوزیت ونیر دندان ها و آسیب به آن هستند کامپوزیت ونیر بهتر کامپوزیت ونیر  لمینت سرامیکی است که از  کامپوزیت ونیر روش کامپوزیت ونیر مستقیم برای اصلاح لمینت سرامیکی طرح لبخند استفاده نمایند. لمینت سرامیکی با این کامپوزیت ونیر وجود لمینت سرامیکی ونیرهای غیر مستقیم دارای لمینت سرامیکی مزایایی نیز  کامپوزیت ونیر هستند که سبب شده کامپوزیت ونیر افراد بسیاری به  لمینت سرامیکی استفاده کامپوزیت ونیر از این روش روی آورند:

مزایای ونیرهای غیر مستقیم کامپوزیت ونیر یا لمینت دندان کامپوزیت ونیر

ایجاد ظاهری طبیعی تر و زیباتر در لمینت سرامیکی دندان ها کامپوزیت ونیر

درخشش و شفافیت بیشتر در لمینت سرامیکی مقایسه با ونیر لمینت سرامیکی مستقیم کامپوزیت ونیر

برخورداری از مقاومت بالا در برابر استفاده طولانی لمینت سرامیکی مدت کامپوزیت ونیر

محافظت از دندان ها لمینت سرامیکی در برابر کامپوزیت ونیر شکستگی و ساییدگی     کامپوزیت ونیر   

مقاومت بالا لمینت سرامیکی در برابر لمینت سرامیکی لکه ها کامپوزیت ونیر

 

مراقبت های لمینت سرامیکی لازم لمینت سرامیکی پس از کامپوزیت ونیر

نکته ی بسیار مهمی که باید در خصوص نصب ونیرهای دندانی بدانید آن است که باید حتما تمامی موارد و کارهای لمینت سرامیکی لازم برای مراقبت از دندان ها را انجام دهید و نصب ونیرهای دندانی به معنای تمام شدن لمینت سرامیکی فرآیند مراقبت و رعایت بهداشت دهان و دندان نیست. لمینت سرامیکی شما برای افزایش طول لمینت سرامیکی عمر آن ها لمینت سرامیکی باید حتما موارد زیر را رعایت لمینت سرامیکی نمایید:

دو بار مسواک زدن در روز و استفاده از نخ دندان لمینت سرامیکی و دهانشویه

مراجعه به دندانپزشک هر چند ماه یک بار برای لمینت سرامیکی کنترل دندان هایی که ونیر روی آنها نصب شده است. لمینت سرامیکی

اجتناب از مصرف لمینت سرامیکی مواد غذایی سفت مانند آجیل ها لمینت سرامیکی

جلوگیری لمینت سرامیکی از مصرف بیش از حد غذاهایی چسبناک لمینت سرامیکی به دلیل ایجاد پوسیدگی کامپوزیت ونیر در دندان های طبیعی

به حداقل کامپوزیت ونیر رساندن دخانیات  کامپوزیت ونیر بعد از نصب لمینت سرامیکی

به حداقل رساندن مصرف نوشیدنی لمینت سرامیکی های رنگی مانند چای و قهوه  لمینت سرامیکی

استفاده از نایت کامپوزیت ونیر گارد یا همان لمینت سرامیکی محافظ   کامپوزیت ونیر برای افرادی که کامپوزیت ونیر دچار عارضه ی  لمینت سرامیکی دندان قروچه  کامپوزیت ونیر هستند. کامپوزیت ونیر

تکنیک کامپوزیت ونیر

تکنیک کامپوزیت ونیر یکی از تکنیک هایی است لمینت سرامیکی که افراد برای اصلاح طرح لبخند کامپوزیت ونیر از آن استفاده  می نمایند. تغییر رنگ دندان‌ها، شکستگی‌ کامپوزیت ونیر های گسترده و لب پریدگی دندان ها، کامپوزیت ونیر دندان‌های نامرتب یا پوسیدگی لمینت سرامیکی دندان‌ها ممکن است باعث ایجاد اختلال در زیبایی کامپوزیت ونیر  طرح لبخند افراد شوند. کامپوزیت ونیر این موضوع سبب کامپوزیت ونیر کاهش اعتماد به نفس و ایجاد تصویری لمینت سرامیکی ناخوشایند شده و تاثیری لمینت سرامیکی منفی بر کیفیت زندگی می گذارد. ونیر یا همان کامپوزیت نوعی ماده ترمیم کننده دندان است که توسط دندانپزشک بر روی دندان گذاشته کامپوزیت ونیر شده فرم لمینت سرامیکی داده می شود. با قرار دادن کامپوزیت ونیر روی دندان ها کلیه لمینت سرامیکی سپیدنت عیوب مخفی می شوند و بدین لمینت سرامیکی ترتیب دندان کامپوزیت ونیر ها سفیدتر و سالم تر کامپوزیت ونیر از قبل به نظر می رسند. کامپوزیت دندان در مقایسه کامپوزیت ونیر با  لمینت دندان ارزان تر است لمینت سرامیکی و در یک جلسه کامپوزیت ونیر قابل انجام است لمینت سرامیکی اما ماندگاری و طول عمر لمینت ها از کامپوزیت بیشتر است.   برای چه کسانی کامپوزیت ونیر  مناسب است

افرادی لمینت سرامیکی که به طور معمول دارای دندان های لمینت سرامیکی بدرنگ می باشند کامپوزیت ونیر و یا دندان هایشان دچار شکستگی ها و لب پریدگی هایی کامپوزیت ونیر است کاندیدای  مناسبی لمینت سرامیکی برای برای  کامپوزیت ونیرهستند. نکته ای که باید بدانید آن است که تکنیک کامپوزیت ونیر صرفا یک تکنیک زیبایی است و  کامپوزیت ونیر به هیچ عنوان نمی تواند جایگزین کامپوزیت ونیر تکنیک های دیگرهمچون ارتودنسی شود. کامپوزیت ونیر در صورتی که فاصله ی کامپوزیت ونیر دندان ها لمینت سرامیکی بسیار زیاد باشد و یا دندان ها به شدت به هم ریخته هستند تنها روش برای اصلاح طرح لبخند استفاده از ارتودنسی است و در چنین کامپوزیت ونیر شرایطی کامپوزیت به هیچ عنوان مناسب نیست زیرا کامپوزیت نمی تواند جلو کامپوزیت ونیر و عقب بودن دندان ها یا کج بودن آنها را اصلاح نماید. همچنین، برای نصب کامپوزیت ونیر دندان ها باید سالم باشند.  کامپوزیت ونیر هرگونه پوسیدگی یا بیماری لثه، باید پیش از قرارگیری ونیر روی لمینت سرامیکی دندان درمان شود.

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید لمینت سرامیکی سپیدنت که از ساییدن دندان ها که به آن، بیماری براکسیسم کامپوزیت ونیر سپیدنت یا دندان قروچه گفته می شود رنج می برید، لمینت سرامیکی گزینه مناسبی لمینت سرامیکی برای شما نیست. کامپوزیت ونیر دندان قروچه مداوم کامپوزیت ونیر سپیدنت و مزمن، می تواند موجب لب پریدگی، شکستن یا حتی جداشدن کامل ونیر از لمینت سرامیکی دندان شود همچنین افرادی کامپوزیت ونیر که دندان هایشان برجستگی بیشتری دارند بهتر است به جای کامپوزیت ونیر دندان از لمینت سرامیکی برای اصلاح طرح لبخند خود استفاده کنند. کامپوزیت ونیر ضخامت لمینت دندان سرامیکی بسیار جزئی است و بنابراین برای افرادی کامپوزیت ونیر با دندان لمینت سرامیکی سپیدنت های برجسته مناسب تر است. به طور کلی تکنیک لمینت سرامیکی  برای موارد زیر کامپوزیت ونیر قابل استفاده لمینت سرامیکی بوده لمینت سرامیکی و مناسب است:

افرادی که دندان هایشان  لمینت سرامیکی دارای فاصله های کامپوزیت ونیر جزئی می باشد.

 لمینت سرامیکی افرادی که دارای  کامپوزیت ونیر دندان های شکسته، لب پریده کامپوزیت ونیر یا ترک خورده هستند.

افرادی که دندان های لک دار یا بدرنگ دارند. کامپوزیت ونیر سپیدنت

کامپوزیت ونیر افرادی که پرشدگی کامپوزیت ونیر سپیدنت های قابل مشاهده دارند که ظاهر نازیبایی دارند. کامپوزیت ونیر

مراقبت های لازم بعد از نصب کامپوزیت دندان

مراقبت از دندان ها پس از کامپوزیت ونیر  بسیار حائز اهمیت است زیرا دندان ها پس از چسباندن کامپوزیت، نیاز به مراقبت بیشتری دارند.  کامپوزیت ونیر به خاطر داشته باشید که پس از نوشیدن کامپوزیت ونیر چای قهوه نوشابه و غذاهای رنگی حتما باید دندان هایتان کامپوزیت ونیر را مسواک بزنید و از نخ دندان کامپوزیت ونیر نیز استفاده کنید. مسواک زدن پس از مصرف غذاهای رنگی لمینت سرامیکی سبب می شود تا رنگدانه ها به مدت  لمینت سرامیکی زیادی در تماس با دندان های کامپوزیتی کامپوزیت ونیر نباشد. علاوه بر آن باید از خوردن کامپوزیت ونیر غذاهای خیلی لمینت سرامیکی سفت خودداری کنید زیرا در غیراین صورت کامپوزیت ها در مدت کوتاهی کامپوزیت ونیر دچار شکستگی می شوند که در آن صورت باید کامپوزیت ونیر تعویض شوند. شکستن پسته، تخمه، بادام لمینت سرامیکی و انواع خوراکی‌های سخت یا جویدن یخ، ته دیگ و با دندان‌های کامپوزیت ونیر طبیعی کامپوزیت ونیر بسیار آسیب زا می باشد اما باید بدانید لمینت سرامیکی که این آسیب در مورد دندان کامپوزیت شده بسیار جدی ‌تر لمینت سرامیکی است. توجه لمینت سرامیکی به نکات لمینت سرامیکی مراقبتی سبب افزایش ماندگاری و کامپوزیت ونیر می شود.  


تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام

تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام یکی از موضوعاتی کامپوزیت ونیر

 است که اکثر بیماران از آن مطلع نیستند. تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام لازم است بدانید که کامپوزیت ونیر اگر نگران هزینه پر کردن کامپوزیت ونیر  دندان هایتان می باشید، تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام کم هزینه تر کامپوزیت ونیر از  تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام است و این به علت تفاوت لمینت سرامیکی هایی است که این دو با هم دارند. کامپوزیت ونیر  هنگامی که دندان دچار پوسیدگی تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام می شود،  دندانپزشک کامپوزیت ونیر  برای درمان آن در ابتدا  کامپوزیت ونیر بخش های پوسیده و خراب را از دندان تخلیه نموده و سپس تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام به وسیله ی مواد پر کامپوزیت ونیر  کننده دندان را پر می کند. برای پر کردن دندان ها از انواع گوناگونی از مواد ترمیمی می توان تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام استفاده کامپوزیت ونیر نمود اما دو نمونه از متداول و رایج ترین تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام مواد ترمیمی دندان کامپوزیت سفید و آمالگام کامپوزیت ونیر  است که نقره ای رنگ می باشد.  

آمالگام آمالگام را می توان جزو قدیمی ترین ماده ترمیمی دانست کامپوزیت ونیر

 که دارای رنگ نقره ای لمینت سرامیکی  است. تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام ترکیبی از نقره جیوه و قلع به همراه تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام  برخی اجزای دیگر مثل مس کامپوزیت ونیر  است. محبوبیت آمالگام در حال تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام  حاضر بسیار لمینت سرامیکی کمتر از گذشته است کامپوزیت ونیر

 چرا که افراد ترجیح می دهند از مواد همرنگ تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام  دندان برای پر نمودن آن استفاده نمایند. کامپوزیت ونیر نکته ی قابل توجه آنکه درست کامپوزیت ونیر  است تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام  که تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام در ترکیب کامپوزیت ونیر آمالگام جیوه کامپوزیت ونیر  وجود دارد ولی این جیوه تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام  در ترکیب تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام با کامپوزیت ونیر سایر تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام  مواد است و هیچگونه کامپوزیت ونیر  مسمومیت تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام و یا کامپوزیت ونیر  مشکلی را برای فرد به وجود نمی آورد و هنوز کامپوزیت ونیر  هم آمالگام به عنوان یک تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام  استاندارد جهانی کامپوزیت ونیر ماده تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام پر کردنی تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام دندان در بسیاری از کشورها ازجمله کامپوزیت ونیر  امریکاست.

ماده ترمیم کننده کاموزیت ونیر

تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام یک ماده ی ترمیمی کامپوزیت ونیر است که در حال حاضر کامپوزیت ونیر بسیار بیشتر از آمالگام طرفدار کامپوزیت ونیر دارد و علت تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام  آن هم آن است که ظاهری تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام کاملا طبیعی تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام داشته و از استحکام تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام خوبی نیز برخوردار است. بر خلاف کامپوزیت ونیر سایر مواد ترمیمی دچار خوردگی و تیرگی نمی شود. کامپوزیت ونیر در مقایسه با آمالگام گران تر است و تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام به طور کلی برای حفره های کامپوزیت ونیر وسیع مناسب نیست.

مقایسه دو ماده پر کننده آمالگام و کامپوزیت ونیر

کار با آمالگام نسبت به کامپوزیت ونیر  برای دندانپزشک کامپوزیت ونیر آسان تر می باشد. لمینت سرامیکی

برخی افراد ممکن است نسبت به آمالگام آلرژی کامپوزیت ونیر نشان دهند، اما واکنش آلرژی به کامپوزیت ونیر تا کنون مشاهده لمینت سرامیکی  نشده است لمینت سرامیکی علاوه بر آن کامپوزیت عایق حرارتی بسیار کامپوزیت ونیر خوبی لمینت سرامیکی  می باشد اما آمالگام چون از کامپوزیت ونیر جنس فلز است رسانای کامپوزیت ونیر خوبی برای انتقال دما است و هنگامی که پر شدگی زیاد لمینت سرامیکی  باشد، لمینت سرامیکی حساسیت دندان نسبت لمینت سرامیکی  به سرما و گرما به وجود می آید و این در حالیست لمینت سرامیکی  که چنین کامپوزیت ونیر چیز در کامپوزیت وجود لمینت سرامیکی  ندارد.

استحکام آمالگام بیشتر از کامپوزیت ونیر  است و به همین کامپوزیت ونیر علت برای پر کردن حفره های کامپوزیت ونیر دندان های انتهایی کامپوزیت ونیر که غالبا فشار کامپوزیت ونیر  زیادی به آنها وارد می شود کامپوزیت ونیر  مناسب تر است.  تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام برای پر کردن دندان با لمینت سرامیکی  باید بتوان دندان لمینت سرامیکی را ایزوله کرده و کاملا خشک نگه داشت. در نواحی که خشک لمینت سرامیکی  نگه داشتن دندان دشوار می باشد مانند دندان های عقبی و تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام پوسیدگی های زیر مرز لثه، معمولا آمالگام گزینه ی بهتری محسوب می شود.  تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام

آمالگام از دوام و طول عمر بیشتری کامپوزیت ونیر  برخوردار است.

از لحاظ زیبایی لمینت سرامیکی  در سطح بهتری از آمالگام قرار دارد تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام  به این دلیل که آمالگام نقره ای رنگ لمینت سرامیکی  است و کامپوزیت دارای رنگ سفید و همرنگ دندان دندان است. لمینت سرامیکی

درصورتی که انتخاب درمان کامپوزیت ونیر برای یک کامپوزیت ونیر دندان درست کامپوزیت ونیر  باشد، آمالگام یا کامپوزیت ونیر ازنظر دوام فرق چندانی باهم دیگر ندارند.   کامپوزیت ونیر

برای پر کردن دندان با تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام نیاز کمتری به تراشیدن و دریل کردن لمینت سرامیکی  دندان است و بدین تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام ترتیب بخش بیشتری از لمینت سرامیکی  ساختار طبیعی تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام دندان حفظ می شود. علاوه بر آن شکل دهی به مواد کامپوزیتی برای دندانپزشک تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام راحت تر است در نتیجه تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام شکل نهایی آن خیلی تفاوت قیمت کامپوزیت و آمالگام بیشتر شبیه به دندان واقعی خواهد بود.

انواع مارک کامپوزیت دندان

انواع مارک کامپوزیت موجود در بازار

وجود انواع مارک کامپوزیت دندان در بازار انتخاب را برای کامپوزیت ونیر بیماران سخت کرده است زیرا افراد انواع مارک کامپوزیت دندان به طور معمول نمی دانند که کامپوزیت ونیر  کدام مارک کامپوزیت بهتر است و دوام بالاتری دارد. نکته ای کاموزیت ونیر  که باید به آن توجه کرد آن است که انتخاب بهترین مارک کامپوزیت دندان باید بر اساس ویژگی ها، سایه های رنگ موجود، کامپوزیت ونیر مرغوبیت انواع مارک کامپوزیت دندان و کیفیت رزین کامپوزیت صورت گیرد.  بهترین کامپوزیت های دندان آن دسته کامپوزیت ونیر می باشد انواع مارک کامپوزیت دندان که از زیبایی ظاهری حوبی برخوردار بوده و به نحوی دارای شکلی طبیعی باشند.  کامپوزیت ونیر علاوه بر آن بهترین انواع مارک کامپوزیت دندان نوع کامپوزیت ونیر، رزین هایی هستند کامپوزیت ونیر که به سرعت بعد کامپوزیت ونیر  از برخورد اشعه لیزر سفت شوند و بیمار بتواند بلافاصله انواع مارک کامپوزیت دندان بعد از جلسه درمانی برای جویدن غذاهای کامپوزیت ونیر  مختلف کامپوزیت ونیر  از آنها استفاده کند. یکی دیگر از ویژگی های کامپوزیت با کیفیت قابلیت ترمیم آن می باشد. به طوری که انواع مارک کامپوزیت دندان اگر یکی از آنها کامپوزیت ونیر  ترک بردارد یا بشکند، نیازی به تعویض ندارد بلکه دندانپزشک کامپوزیت ونیر  می تواند انواع مارک کامپوزیت دندان به راحتی مجددا آنها را ترمیم نماید. کامپوزیت ونیر در ادامه ی انواع مارک کامپوزیت دندان مطلب قصد داریم شما را با برخی از انواع مارک کامپوزیت ونیر موجود در بازار آشنا سازیم:  

Bisco

شرکت بیسکوجزو یکی ازمعروف کامپوزیت ونیر ترین شرکت انواع مارک کامپوزیت دندان هایی است که کامپوزیت ونیر در زمینه ی کامپوزیت ونیر تولید انواع مارک کامپوزیت دندان فعالیت می نماید. مقر این کامپوزیت ونیر شرکت در آمریکا است. این شرکت برای حفاظت از لثه و دندان های طبیعی انواع مارک کامپوزیت دندان از ماده تحریک کننده ای به اسم سیلیکات کلسیم برای کامپوزیت ونیر 

برند مشهور Kerr ابتدا  انواع مارک کامپوزیت دندان کامپوزیت های پرکننده دندان های پوسیده را انواع مارک کامپوزیت دندان تولید انواع مارک کامپوزیت دندان می‌ کرد که به علت انواع مارک کامپوزیت دندان کیفیت انواع مارک کامپوزیت دندان مرغوب و دوام و طول عمر بالا مورد استفاده انواع مارک کامپوزیت دندان بسیاری از دندانپزشکان قرار گرفته بود. انواع مارک کامپوزیت دندان  و کامپوزیت ونیر  در سال های اخیر و بعد از معرفی کامپوزیت ونیر، شرکت کر اقدام به تولید رزین های کامپوزیت با قابلیت انطباق رنگ، کامپوزیت ونیر  مقاومت در برابر سایش و استحکام بالا کرد. سازگاری فوق العاده این کامپوزیت ونیر  رزین کامپوزیت ونیر  های کامپوزیت ونیر  با بافت دندان‌ها و لثه و همچنین کامپوزیت ونیر  تنش برشی بسیار کم و قابلیت سفت شدن بسیار سریع از ویژگی کامپوزیت ونیر  های اساسی مارک کامپوزیت کر نسبت به سایر انواع مارک کامپوزیت دندان است.

 

شرکت   Colteneیکی از جدید ترین کامپوزیت ونیر  تکنولوژی های کامپوزیت ونیر را با خصوصیات نانوهیبریدی کامپوزیت ونیر  که به مینای دندان بسیار شبیه است به بازار عرضه کرده است. کامپوزیت ونیر  این شرکت سابقه بسیار طولانی در ساخت ونیر های کامپوزیت ونیر دارد کامپوزیت ونیر  و توانسته است رزین های کامپوزیت را با قیمت های انواع مارک کامپوزیت دندان مناسب کامپوزیت ونیر  تولید نماید.

DMG یکی از انواع مارک کامپوزیت دندان میکرو می باشد کامپوزیت ونیر  که ونیر کامپوزیت آن خاصیت انقباض پلیمریزاسیون و کامپوزیت ونیر  مقاومت بالایی دارند و زمانی که در برابر اشعه لیزر سفت می شوند در طول زمان کامپوزیت ونیر  مقاومت در برابر سایش و ضربه را روی دندان ها حفظ می کنند.

شرکت دی ام پی تولید کننده کامپوزیت های نانوهیبرید است کامپوزیت ونیر  که به راحتی روی دندان ها کامپوزیت ونیر  شکل کامپوزیت ونیر  می گیرند و تخلخل بسیار پایینی دارند. ویژگی های منحصر به فرد این مدل کامپوزیت ونیر  از کامپوزیت، پلیمریزاسیون کامپوزیت ونیر   و مقاومت بالا در برابر زرد شدن کامپوزیت ونیر  و تغییر رنگ است.

 از دیگر شرکت‌های تولید کننده کامپوزیت ونیر  رزین کامپوزیت نانوهیبرید می‌توان به ایوکلار ویوادن اشاره نمود کامپوزیت ونیر  که سفت شدن ونیرهای آن روی دندان ها بسیار کامپوزیت ونیر  سریع انجام می گیرد و تقریبا هیچ گونه دوره نقاهتی کامپوزیت ونیر  برای بیمار ندارد کامپوزیت ونیر  و مواد استفاده شده از آن بدون نیاز به استفاده از لایه های اضافی یا تجهیزات دندانپزشکی پیچیده می تواند به راحتی روی دندان کامپوزیت ونیر  شکل گرفته و به سرعت سفت شوند. به طور معمول رضایت بیماران از کامپوزیت کردن دندان هایشان به علت امکان کامپوزیت ونیر  گاز زدن کامپوزیت ونیر   و جویدن هر نوع غذایی کامپوزیت ونیر  بلافاصله کامپوزیت ونیر  بعد از اتمام کامپوزیت ونیر   جلسه نصب کامپوزیت است و رزین کامپوزیت Ivoclar Vivaden دقیقا این ویژگی کامپوزیت ونیر  را داشته و به طور کلی برای همین هدف هم کامپوزیت ونیر  طراحی شده است.