لمینت - ارتودنسی - ایمپلنت کلینیک دندان پزشکی سپید

کلینیک دندانپزشکی سپید تخصصی ترین کلینیک ارتودنسی ، لمینت و ایمپلنت در کشور

لمینت - ارتودنسی - ایمپلنت کلینیک دندان پزشکی سپید

کلینیک دندانپزشکی سپید تخصصی ترین کلینیک ارتودنسی ، لمینت و ایمپلنت در کشور

انواع کامپوزیت دندان

اگر بخواهیم تعریفی کلی از کامپوزیت برای شما عزیزان داشته باشیم، از مواد رزینی بوده که بر اساس نوع پولش پذیری بر روی دندان ها، مقاومت و میزان ضریب شکست نوری دسته بندی می شوند. به اشتباه برخی از افراد تصور می کنند که هر کامپوزیتی برای سفید کردن دندان ها مناسب بوده و فقط به استحکام و رنگ آن ها در این زمینه توجه دارند. یکی از مفاهیم مهم در درمان کامپوزیت دندان بازسازی لایه به لایه است که باید کامپوزیت دارا باشد.

سفید کنندگی کامپوزیت ها باید به رنگ دندان های طبیعی نزدیک باشد. لمینت های کامپوزیتی دندان روکش هایی محسوب شده که منعطف هستند و به فرم خمیری بر روی دندان ها . این روکش ها دارای شفافیت بالایی همراه با ضخامت کم بوده که طول عمر بالایی در عین نازک بودن دارند. استفاده از آن ها هیچگونه آسیب و عارضه ای به دندان های اصلی افراد وارد نمی کند.

در ادامه مطالب به انواع کامپوزیت دندان پرداخته خواهد شد، شما را به ادامه مطالب دعوت می نماییم: ماده خمیری شکل کامپوزیت نیازی به ساخت در لابراتور نداردو سریعا در یک جلسه بدون قالبگیری بر روی دندان ها قرار می گیرد. قبل از نصب رنگ ونیرها باید مشخص شود. سپس با تاباندن نورهایی با طول موجی معین این کامپوزیت ها بر روی دندان ها سفت شده و به فرم دندان های طبیعی با استفاده از ابزارهای خاص  در می آیند. 


مراحل کامپوزیت دندان


مراحل انجام کامپوزیت ونیر دندان به شرح زیر است:

  1. قبل از اجرا توسط ابزارهای دندانپزشکی دندان ها از تمامی زوایا تمیز خواهند شد و جرمگیری نهایی با استفاده از مواد ضدعفونی کننده انجام می شود.
  2. بعد از جرمگیری دندان ها کاملا خشک می شوند، این فرایند باید به گونه ای انجام شود که هیچ گونه رطوبتی بر روی دندان های بیمار وجود نداشته باد.
  3. مرحله حساس بعدی این است که سطوح جلویی دندان ها تخلخل می یابند، این فرایند با استفاده از مواد اسیدی انجام می شود. همچنین بستر مناسب برای جایگزینی روکش های کامپوزیت آماده می شوند.
  4. بعد از تخلخل از چسب های مخصوصی بر روی دندان ها استفاده می کنند. این چسب ها برای نصب کامپوزیت های خمیری شکل بر روی دندان ها است.
  5. بعد از قرارگیری خمیر درمان کامپوزیت ونیر ، نوری با طول موج کم تابانده می شود. این نور باعث می شود تا مواد فعال تر و سفت تر شوند. 
  6. در مرحله آخر پولیش انجام می شود و فرم دهی و شکل بندی مناسب با فک و دهان بیمار انجام می گیرد.

از موارد بسیار مهم در همه این مراحل دانش و تجربه دندانپزشک است که به کیفیت بالای درمان کمک شایانی می کند.  برای انتخاب رنگ کامپوزیت می توانید از متخصص کمک بگیرید. او به دلیل تجربه و مهارتی که در این زمینه دارد به شما در انتخابی درست کمک می کند.

کاربردهای کامپوزیت ونیر 



کاربرد کامپوزیت دندان امروزه بسیار گسترده می باشد، در زیر به برخی از این کاربردها در علم دندانپزشکی می پردازیم: این موارد باعث شده اند تا طرفداران زیادی پیدا کند:

  1. برای دندان های فک بالا و پایین بسیار مناسب بوده که در زیبایی طرح لبخند بسیار تاثیرگذارند.
  2. برای پر کدرن فواصل بین دندانی از گزینه های خوب به شمار می روند.
  3. درمان دندان هایی که شکسته اند و یا به صورت لب پر هستند.
  4. به دلایلی ممکن برخی از دندان ها ترک خورده باشند، با کامپوزیت ونیر سپیدنت می توانید از این آسیب های دندانی جلوگیری کنید.
  5. برای از بین بردن لکه هایی که بر روی دندان ها حک شده اند.
  6. امروزه بیشتر به جای آمالگام از ونیر کامپوزیت استفاده می کنند. هم از بد شکل شدن دندان ها جلوگیری کرده و هم باعث درخشش بیشتر دندان ها می شود.
  7. در این روش از تراش دندان ها استفاده نمی شود.
  8. برای اصلاح بد فرمی ها و یا کجی دندان ها روش خوبی است. البته برای این

کامپوزیت دندان های نیش

تقاضای کاربران بیشتر برای دندان های جلویی یا نیش برای انجام کامپوزیت است. در بین این افرادی که دندانهای جلویی خود را کامپوزیت می کنند، درصد زیادی از آن ها برای سفید کردن از روکش های لمینت بهره مند می شوند. معمولا تمامی دندان ها فک بالایی کامپوزیت می وشوند.  این کار باعث یکدست شدن دندان های جلویی می گردد. قبل از کامپوزیت کردن متخصص باید از تمامی دندان های فک شما معینه کند تا وضعیت موجود کاملا آشکار شود. برتی بعض از دندان ها باید اقداماتی جهت رفع ایرادهای ظاهری شود. برای مثال ممکن است آسیبی در ناحیه لثه ها وجود داشته باشد،در این صورت باید ابتدا به درمان لثه پرداخته شود، سپس از کامپوزیت دندان استفاده شود. عوارضی ممکن است بعد از کامپوزیت ونیر دست پاگیر شما شود، در این مواقع نباید نگران باشید چون برخی از آن ها طبیعی است و با گذشت زمان از بین می روند. 

 

پولیش کامپوزیت های دندانی


، از نورهای مرئی با طول های مشخص برای سفت کردن کامپوزیت بر روی دندان استفاده می شود. علاوه بر سختی خمیر کامپوزیت این فرم دهی به دندان ها باعث زیبایی هرچه بیشتر آن ها می شود.  بعد از درمان کامپوزیت ممکن است بر اثر رعایت نکردن برخی از مسائل بهداشتی ممکن است عوارضی از جمله تغییر رنگ دندان به وجود بیاید. با پولیش کامپوزیت می توانید از این تغییر رنگ ها راحت شوید و درخشش دندان های خود را دو برابر کنید.

درد بعد از کامپوزیت ونیر


بعد از انجام کامپوزیت ممکن است دندان های بیمار حساس  گردد و بعد از مدتی با درد روبرو شود. این درد درجات مختلفی دارد و با نشان دادن به پزشک و معاینه او علت معلوم می شود.  ممکن است درد بیمار طبیعی باشد و بعد از چند روز از بین برود و یا ممکن است به دلیل استفاده از غداهای گرم و سرد این حساسیت ایجاد شده باشد.

در سایت تخصصی دندان یعنی سپیدنت می توانید با بهترین کلینیک های دندانپزشکی آشنا شوید و آگهی دندانپزشکی با بهترین قیمت ثبت کنید.همچنین می توانید با متخصصین خبره در حوزه دهان و دندان آشنا شوید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد