لمینت - ارتودنسی - ایمپلنت کلینیک دندان پزشکی سپید

کلینیک دندانپزشکی سپید تخصصی ترین کلینیک ارتودنسی ، لمینت و ایمپلنت در کشور

لمینت - ارتودنسی - ایمپلنت کلینیک دندان پزشکی سپید

کلینیک دندانپزشکی سپید تخصصی ترین کلینیک ارتودنسی ، لمینت و ایمپلنت در کشور

جنس سرامیک لمینت

جنس سرامیک لمینت : امروزه داشتن یک لبخند زیبا و جذاب دور از انتظار نیست. با توجه به  پیشرفت هایی که در علم دندان پزشکی صورت گرفته است تکنیک های بسیاری برای اصلاح طرح لبخند به وجود آمده اند که یکی از آن تکنیک ها، لمینت سرامیکی است که این روزها طرفداران بسیاری پیدا نموده است. تمامی بازیگران و سلبریتی ها از این تکنیک برای زیباکردن دندان های خود استفاده  نموده اند. لمینت سرامیکی که به آن پرسلین هم گفته می شود یک ماده غیر فلزی و غیر عالی است که خواصی شبیه به شیشه دارد و می تواند به مینای دندان بچسبد و عیوبی همچون بدرنگی و شکستگی و فواصل دندانی را برطرف نماید. جنس سرامیک لمینت گاهی از جنس لیتیوم سرامیک است و برخی دیگر از لمینت ها از سرامیک خالص تهیه می شوند که بستگی به تکنولوژی ساخت شرکت سازنده دارد. در ادامه در خصوص تکنیک لمینت سرامیکی بیشتر صحبت خواهیک کرد:

مزایای لمینت سرامیکی

  1. درمان و بهبود سریع
  2. بهبود اصلاح طرح لبخند، برطرف کردن عیوب دندان ها و افزایش اعتماد به نفس
  3. ماندگاری و طول عمر بسیار بالا در صورت رعایت موارد بهداشتی
  4. رنگ پذیری پایین
  5. شفاف و سفید کردن دندان ها به شکل کلاملا طبیعی

چه کسانی کاندید خوبی برای لمینت سرامیکی نیستند

  1. افرادی که به بهداشت دهان و دندان خود اهمیتی نمی دهند.
  2. کسانی که دچار عارضه ی دندان قروچه هستند.
  3. کسانی که دندان هایشان به شدت به هم ریخته و نامنظم است.
  4. افرادی که مینای دندان کمی دارند.
  5. زمانی که دندان ها دچار پوسیدگی و آسیب شدید هستند نیز لمینت سرامیکی نمی تواند کارساز باشد.

مراقبت از لمینت های سرامیکی

لمینت های سرامیکی مقاومت بسیار بالایی دارند اما با این حال باید به خوبی از آن ها مراقبت نمود. با مراقبت کردن از لمینت های سرامیکی طول عمرشان به بیش از 10 سال نیز می رسد. موارد مراقبتی شامل شرح زیر است:

  1. لمینت های سرامیکی همانند کامپوزیت ها رنگ پذیر نیستند اما با این حال باید مصرف مواد و نوشیدنی های رنگی را به حداقل خود رساند.
  2. از یک مسواک نرم و خمیردندان مناسب استفاده شود. خمیردندان نباید حاوی جوش شیرین باشد.
  3. غذاهای سفت و سخت می تواند موجب آسیب و یا حتی شکستگی لمینت های سرامیکی شود بنابراین بهتر است که از خوردن غذاها و خوراکی های سفت مثل تخمه، آجیل، ته دیگ و… خودداری نمود.
  4. در بازه های زمانی مناسب بهتر است که به دندان پزشک مراجعه شود تا وضعیت سلامت دندان ها به دقت بررسی شود و در صورت وجود مشکل اقدامات لازم هرچه سریعتر انجام شود.


هزینه لمینت سرامیکی چقدر است

برای این سوال نمی توان یک پاسخ قطعی و صددرصد داد چراکه هزینه لمینت سرامیکی تحت تاثیر موارد بسیاری قرار گرفته و کاملا متغیر است. مواردی همچون مهارت و سابقه کاری دندانپزشک میزان آسیب دیدگی، به هم ریختگی دندان ها تجهیزات و کیفیت مواد مورد استفاده مهارت و سابقه کاری دندانپزشک نوع مواد قالب گیری و کیفیت آن که بر اساس سرعت قالب گیری و دقت آن سنجیده می شود  زمان صرف شده برای آماده سازی و تراش دندن و حتی موقعیت جغرافیایی مطب دندان پزشکی همگی جزو عواملی هستند که بر هزینه کل لمینت سرامیکی سپیدنت تاثیر می گذارند. نکته قابل توجه آنکه بیمه هزینه لمینت سرامیکی را تقبل نمی کند و خودتان باید تماما آن را پرداخت نمایید. برخی از دندان پزشکان به دلیل بالا بودن هزینه لمینت سرامیکی مراعات حال بیماران را می کنند و هزینه را به صورت اقساطی دریافت می کنند. برای اینکه بدانید کل هزینه ی درمانتان چقدر می شود باید ابتدا به مطب مراجعه کنید تا دندان هایتان بررسی شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد