لمینت - ارتودنسی - ایمپلنت کلینیک دندان پزشکی سپید

کلینیک دندانپزشکی سپید تخصصی ترین کلینیک ارتودنسی ، لمینت و ایمپلنت در کشور

لمینت - ارتودنسی - ایمپلنت کلینیک دندان پزشکی سپید

کلینیک دندانپزشکی سپید تخصصی ترین کلینیک ارتودنسی ، لمینت و ایمپلنت در کشور

کامپوزیت یا لمینت کدام بهتر است

کامپوزیت یا لمینت کدام بهتر است؟ این سوالی است که اکثر مراجعه کنندگان به مطب های دندانپزشکی می پرسند. با سپیدنت می توانید کامپوزیت ونیر را با بهترین قیمت و کیفیت انجام دهید.  در پاسخ باید گفت که هردو روش هایی هستند که به منظور بهبود شکل و ظاهر کلی دندان ها و درنهایت اصلاح طرح لبخند صورت می گیرد.

در واقع برای سوال کامپوزیت ونیر بهتر است یا لمینت نمی توان هیچگونه پاسخ صریح و قطعی اعلام نمود زیرا همه چی بستگی به شرایط دارد اما به صورت کلی انتخاب این که کدام روش درمانی برای شما مناسب می باشد بسیار حائز اهمیت است. در حقیقت باید گفت که کامپوزیت ونیر و لمینت برای هر شخص و هر دندانی مناسب نیست و انتخاب صحیح روش درمانی تاثیر بسیار زیادی برروی رضایت و موفقیت کار خواهد داشت. کامپوزیت یا لمینت کدام بهتر است

به همین دلیل ما قصد داریم که در ادامه ی مطلب تفاوت هایی را که بین این دو روش وجود دارد و کاربرد هر یک را برایتان شرح دهیم، اما نکته ی قابل توجه آن است که انتخاب قطعی و نهایی روش درمانی تنها به وسیله ی دندانپزشک صورت می گیرد. کامپوزیت ونیر یا لمینت کدام بهتر است. کامپوزیت یا لمینت کدام بهتر است

کامپوزیت یا لمینت کدام بهتر است


اصلاح و بهبود ظاهر دندان های کج و بد شکل، کامپوزیت یا لمینت کدام بهتر است

ترمیم کردن دندان هایی که دچار شکستگی و ترک شده اند.

 و اصلاح دندانهای ساییده شده با کامپوزیت ونیر رفع فاصله ی بین دندان ها

 


کاربرد کامپوزیت ونیر دندان

رفع فاصله ی جزئی بین دندان ها

روشن کردن رنگ دندان هایی که دارای عیوب ظاهری نمی باشند. با استفاده از کامپوزیت ونیر

بهبود  ظاهری دندان های خرگوشی و کج و دندان هایی که دچار لب پریدگی شده اند.


مهم ترین تفاوت های کامپوزیت ونیر و لمینت ، کامپوزیت یا لمینت کدام بهتر است

لمینت دارای رنگی کاملا طبیعی بوده و به همین دلیل جلوه ای بسیار زیبا به دندان ها می بخشد اما انتخاب رنگ در کامپوزیت ونیر کمی دشوار می باشد.ئبه طور کلی از لحاظ زیباشناختی لمینت زیباترازکامپوزیت ونیر می باشد.


یکی از بارزترین تفاوت های کامپوزیت ونیر و لمینت دندان مدت زمان نصب می باشد. ونیرهای کامپوزیت در طول یک جلسه بر روی دندان ها گذاشته می شود، حال آنکه  پروسه ی قرار دادن لمینت سرامیکی بر روی دندان ها دو جلسه به طول خواهد انجامید. در جلسه اول پزشک باید از دندان های شما قالب گیری کند. این برای انجام کامپوزیت ونیر واجب است. کامپوزیت یا لمینت کدام بهتر است

 دندانپزشک  بعد از قرار دادن کامپوزیت بر روی دندان ها شروع  به اصلاح شکل، طول و رنگ آن می کند. در کامپوزیت به ساختار دندان هیچگونه آسیبی وارد نمی شود، زیرا نیازی به تراشیدن مینای دندان نمی باشد.

در روش لمینت سرامیکی و کامپوزیت ونیر مینای دندان باید دقیقا به اندازه ی ضخامت ونیرهای سرامیکی تراشیده شود. علت تراشیدن این است که موجب می شود. به همین دلیل فرد به هیچ عنوان       نمی تواند بدون ونیر از دندان های طبیعی خود استفاده نماید و به عبارتی می توان گفت فرآیند کاشت لمینت سرامیکی به نوعی برگشت ناپذیر است.


ضخامت کامپوزیت ونیر

ضخامت لمینت از کامپوزیت کمتر است و این موضوع یعنی این که با قرار دادن لمینت سرامیکی روی دندان ها این احساس به شما دست نخواهد داد که حجم زیادی در دهان و روی دندان هایتان قرار گذاشته شده است. لمینت ها دارای ظرافت بسیاری بوده و همین مورد موجب زیبایی بیشتر لمینت به نسبت کامپوزیت ونیر شده است.


جمع بندی

همانطور که گفته شد انتخاب روش درمانی وابسته به شکل ظاهری دندان ها و نظر دندانپزشک است اما با توجه به ویژگی های ذکر شده لمینت در مقوله ی زیباشناختی برتر از کامپوزیت است، همچنین از مقاومت و طول عمری بیشتری برخوردار است اما از لحاظ قیمت کامپوزیت مقرون به صرفه تر است. نکته ی قابل توجه آنکه تجربه و تخصص دندانپزشک هم در اصلاح طرح لبخند بسیار حائز اهمیت است. کامپوزیت یا لمینت کدام بهتر است

کامپوزیت و لمینت دندان

کامپوزیت و لمینت دندان

داشتن دندان های زیبا تاثیر بسزایی برروی لبخند و چهره می گذارد. برخورداری از دندان های سفید و مرواریدی شکل با توجه به پیشرفت زیاد علم در حوزه دندانپزشکی امروز ممکن خواهد بود. در ادامه ی مطلب قصد داریم در خصوص دو روش درمانی که جهت سفید کردن و رفع عیوب ظاهری دندان ها استفاده می شود صحبت نماییم.


کامپوزیت و لمینت دندان

کامپوزیت و لمینت دندان دو روش مختلف هستند که هرکدامشان جهت زیباسازی دندان ها استفاده      می شوند. کامپوزیت و لمینت دندان دارای تفاوت هایی با یکدیگر بوده و انتخاب هرکدامشان به عنوان روش درمانی با در نظرگرفتن عواملی همچون شکل ظاهری دندان ها، میزان اصلاحی که قرار است انجام شود و نظر دندانپزشک پس از معاینه دندان ها صورت می گیرد.


کامپوزیت:

کامپوزیت ونیر موادی خمیری شکل است که دندانپزشک به کمک آن قادر به ترمیم دندان های ترک خورده، سیاه شده، پوسیده و شکسته می باشد. نکته ی قابل توجه این که بهترین و شناخته شده ترین برند کامپوزیت ونیر به ترتیب شامل: کامپوزیت و لمینت دندان ایویکولار آی پی اس، کامپوزیت ونیر کازمادنت و کامپوزیت و لمینت دندان اولترادنت می باشند.



ویژگی های کامپوزیت ونیر دندان:

طول عمر کامپوزیت ونیر دندان بستگی به عواملی همچون مراقبت از دندان ها در حین خوردن غذا و رعایت بهداشت می باشد اما به طور کلی در مقایسه با لمینت از طول عمر کمتری برخوردار                                 می باشد.درصورت رعایت بهداشت و دهان و دندان و دوری از استعمال سیگار و دخانیات، کامپوزیت ونیر ماندگاری و طول عمری در حدود هفت تا ده سال خواهد داشت و پس از پایان این دوره باید مجددا تعویض صورت گیرد.


ترمیم و اصلاح دندان ها با کامپوزیت و لمینت دندان به آسانی و در طول یک جلسه صورت می گیرد و نیازی به هیچ گونه آماده سازی خاصی نمی باشد و با توجه به فرآیند آسان و سریع کامپوزیت دارای قیمت مناسبی به نسبت لمینت می باشد.


در پروسه ی کامپوزیت ونیر دندان ها نیازی به تراشیدن مینای دندان نمی باشد و پس از قرارگیری کامپوزیت ونیر بر روی دندان ها اصلاح شکل و طول و... انجام می شود.



لمینت سرامیکی:

لمینت سرامیکی پوسته های سرامیکی شکل هستند که همانند شیشه کاملا شفاف و براق هستند. این پوسته های سرامیکی شکل دارای رنگ های طبیعی می باشند و شاید هم علت پرطرفداربودن این روش درمانی ظاهر طبیعی شکل آن می باشد که لبخند را گیرا و زیباتر می نمایند.لیمنت اغلب جهت ترمیم دندان هایی استفاده می شوند که به علت پوسیدگی زیبایی ظاهری خود را از دست داده اند. علاوه بر آن جهت بستن فاصله های بین دندانی هم مورد استفاده قرار می گیرند.


ویژگی های لمینت سرامیکی:

 فرآیند و پروسه ی گذاشتن لمینت سرامیکی های سرامیکی بر روی دندان ها در دو جلسه انجام می شود. یعنی در جلسه اول  دندانپزشک در ابتدای کار از دندان ها قالب گیری می کند و در چیزی در حدود دو هفته زمان می برد تا لمینت سرامیکی ها در لابراتور ساخته و در نهایت روی دندان های طبیعی فرد قرار گذاشته شود.


ماندگاری لمینت سرامیکی های  سرامیکی به مراتب بیشتر از کامپوزیت ونیر است. در صورتی که شخص مراقبت خوبی از لمینت سرامیکی های متصل به دندان ها داشته باشد طول عمرشان در حدود دوازده سال می باشد.


اگر قصد استفاده از لمینت سرامیکی را دارید باید بدانید که در این روش دندانپزشک مینای دندان های طبیعی تان را به قدر ضخامت ونیرهای سرامیکی می تراشد.علت این کار این است باید پوسته های لمینت یک پیوند و ارتباطی کاملا محکم  و پایداربا مینای دندان هایتان برقرار کرده و بدین شکل طول عمر لمینت سرامیکی افزایش پیدا می کند. نکته ی قابل توجه آن که در این روش فرد به هیچ عنوان نمی تواند بدون ونیر از دندان های طبیعی خود استفاده کرده و در واقع به عبارتی دیگر فرآیند کاشت لمینت سرامیکی  کاملا برگشت ناپذیر می باشد. 

هزینه لمینت سرامیکی

هزینه لمینت سرامیکی را می توانید به کمک سپیدنت با بهترین قیمت پرداخت کنید. همه افراد لایق این هستند تا لبخند زیبا داشته باشند. اما در این بین هستند کسانی که به دلیل بدشکلی و یا بدرنگی دندان هایشان از این نعمت محروم می شوند. اصلا نگران نباشید و می توانید با کمترین هزینه لمینت سرامیکی دارای این لبخند زیبا شوید. درادامه ی مطلب کلیه اطلاعات لازم در خصوص هزینه لمینت سرامیکی، هزینه لمینت سرامیکی، چگونگی انجام لمینت سرامیکی، انواع لمینت، کاربردها، مزایا و معایب شرح داده می شود.

 هزینه لمینت سرامیکی سپیدنت


 اصلاح طرح لبخند از موارد جدید در علم دندانپزشکی محسوب می شود.  در علم دندانپزشکی می باشد که پیشرفت چشمگیری در سال های اخیر داشته است. هزینه لمینت سرامیکی همانطور که از اسمش مشخص است از جنس سرامیک بوده و بعد از قالب گیری در البراتوار ساخته می شود و به همین علت به این مدل از لمینت دندان، لمینت به روش غیر مستقیم می گویند.

 تعرفه هزینه لمینت سرامیکی

 هزینه همواره مهم ترین دغدغه ی افراد در خصوص لمینت سرامیکی می باشد. با این حال به صورت کلی باید بگوییم که هزینه لمینت سرامیکی دندان از کامپوزیت دندان بیشتر می باشد. نکته ی قابل توجه این که هزینه لمینت سرامیکی دارای یکسری هزینه های جانبی دیگر شامل هزینه ی ویزیت، نسخه پزشک و اسکن دندان ها هم می باشد که باید مدنظر قرار دهید. این هزینه بستگی به عوامل بسیاری همچون شدت مشکل دندان های فرد و دستمزد دندانپزشکی دارد.

لمینت سرامیکی و کامپوزیت دندان


جرمگیری و پاکسازی دندان ها، تراشیدن دندان ها،طراحی قالب لمینت برای دندانها  نصب روکش لمینت روی دندا نها انواع لمینت دندان لمینت سرامیکی غیرمستقیم این لمینت همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم از جنس سرامیک بوده و دارای ظاهری بسیار زیبا می باشد.

 لمینت سرامیکی سپیدنت

در این روش دندان ها تراش کمتری داده می شوند و اگر دندان در وضعیت و شرایط خوبی باشد این احتمال وجود دارد که اصال تراشی داده نشود.کامپوزیت به نسبت لمینت سرامیکی دارای تنوع رنگ بیشتری متناسب با رنگ دندان ها بوده و از لحاظ هزینه مقرون به صرفه تر می باشد. معاینه و بررسی دقیق و کامل توسط دندانپزشک: در این مرحله دندانپزشک کلیه دندان ها را معاینه کرده و آن هایی را که دچار پوسیدگی شده اند  حتی اگر خیلی جزئی و خفیف هم باشد ترمیم می کند.

 درچه مواقعی می توان از لمینت سرامیکی دندان استفاده نمود

زمانی که دندان ها به دلیل مصرف دخانیات و برخی از مواد غذایی وخوراکی ها به رنگ قهوه ای و زرد در آمده اند با کمک لمینت میتوان به سفید کردن دندان ها کمک بسیاری نمود

برای رفع فاصله بین دندان ها، لمینت می تواند گزینه ی مفیدی محسوب شود. طول دوره ی درمانی کوتاه و نصب آسان معایب لمینت دندان که به هنگام ترک خوردگی و آسیب، چاره ای جز تعویض

سپیدنت مفتخر است بهترین مراکز درمانی و زیبایی را به شما عزیزان معرفی کرده و در زمینه انجام خدمات ارتودنسی و لمینت سرامیکی به شما راهنمایی و مشاوره رایگان دهد. آماده پذیرایی از شما عزیزان هستیم. سپیدنت مرجع دندانپزشکی در کشور

لمینت سرامیکی سپیدنت

لمینت سرامیکی زیبایی دندان ها طبیعتا تاثیر مستقیم بر روی زیبایی، چهره و اعتماد به نفس فرد دارد. لبخند زیبا با دندان هایی سفید و درخشان آرزوی هر فردی می باشد. در ادامه ی مطلب قصد داریم شما را با یکی از متدهای دندانپزشکی که برروی زیباسازی دندان ها تمرکز دارد آشنا سازیم: لمینت سرامیکی لمینت سرامیکی در واقع الیه هایی نازک از جنس سرامیک می باشند و خواصی شبیه به شیشه دارند که با توجه به شکل دندان ها و ویژگی هایشان طراحی وساخته می شوند. این لمینت های سرامیکی از موادی با رنگ های طبیعی و ترجیحا نزدیک به رنگ دندان ها ساخته می شوند و در قسمت جلویی دندان ها قرار می گیرند و درخشندگی خاصی به دندان ها می دهند. با اتصال این لمینت های سرامیکی به دندان ها مواردی همچون رنگ ، ظاهر، اندازه و طول دندان ها تغییر پیدا کرده و ظاهری زیبا به خود می گیرند. لمینت سرامیکی دندان شامل چه مراحلی است؟

1 -در ابتدای امر دندان ها به طور کامل توسط دندانپزشک مورد معاینه و بررسی قرار می گیرند. 2 -انجام کارهای مربوط به آماده سازی دندان ها 3 -تراش دادن دندان ها 4 -قالب گیری از دندان ها و فرستادن آن به البراتور 5 -برای اطمینان این احتمال وجود دارد که در ابتدا یک قالب موقت روی دندان ها گذاشته شود و اگر همه چیز درست و بدون مشکل بود درنهایت قالب نهایی روی دندان گذاشته خواهد شد. 6 -قرار دادن قالب نهایی لمینت سرامیکی سپیدنت دندان موارد استفاده از لمینت سرامیکی 1 -برای رفع فاصله ایجادشده در بین دندان ها 2 -برای رفع عیب و ترمیم و زیبا نشان دادن دندان هایی که دچار پوسیدگی شده اند و یا تغییر رنگ داده اند. 3 -بهبود شکل ظاهری دندان هایی که دچار شکستگی و به اصطالح لب پریدگی شده اند. 4 -ترمیم دندان هایی که به دلیل مصرف برخی از مواد به مدت طوالنی و یا به دلیل مادرزادی لکه دار شده اند. 5 -دندان هایی که به علت سایش کوتاه تر از حد طبیعی خودشان هستند. 6 -لمینت سرامیکی می تواند برای تراز کردن دندان های فک باال و فک پایین و همچنین تنظیم خط لثه کامال موثر و مفید واقع شود. 7 -یکی دیگر از کاربردهای لمینت سرامیکی سپیدنت بهبود وضعیت دندان هایی است که کج شده اند و یا از محل اصلی خود خارج شده و یا چرخیده اند. لمینت سرامیکی سپیدنت


مزایای لمینت سرامیکی 1 -بهبود شکل ظاهری دندان ها، ظاهری زیبا، چشمگیر و طبیعی 2 -به دلیل آن که سطح شیشه ای سرامیک رنگ پذیر نمی باشد، این لمینت های سرامیکی در مقابل تغییر رنگ کامال مقاوم هستند. 3 -استفاده از لمینت سرامیکی موجب التهاب دندان و لثه نخواهد شد. 4 -مقاومت بسیار باالیی به نسبت کامپوزیت دارد و عالوه بر آن برای مدت زمان طوالنی تری برروی دندان ها قرار می گیرد. 5 -تعداد جلسات درمانی برای لمینت سرامیکی بسیار کم و محدود می باشد.

معایب لمینت سرامیکی 1 -اگر دندان های شما دچار پوسیدگی و تخریب بسیار زیادی می باشد لمینت سرامیکی شاید انتخاب خوبی برایتان محسوب نشود. 2 -اگر این لمینت سرامیکی به هر دلیلی آسیب دیده و بشکنند باید حتما تعویض بشوند. 3 -لمینت سرامیکی در مقایسه با کامپوزیت ظاهری طبیعی تر به دندان ها می دهند و به همین علت است که از هزینه ی بیشتری برخوردار بوده و شاید برای عده ای مقرون به صرفه نباشد. 4 -لمینت سرامیکی دارای طول عمری درحدود 11 سال هستند. بعد ازاین مدت باید اقدام به تعویض آنها صورت بگیرد. 5 -به دلیل آن که در لمینت سرامیکی سپیدنت از ضخامت مینای دندان کاسته می شود آن دسته از افرادی که به خودی خود ضخامت مینای دندانشان کم است این روش مناسب نمی باشد. لمینت سرامیکی سپیدنت

لباس نظامی سایه روشن

بهترین مرکز فروش لباس نظامی در تهران


مرکز فروش لباس نظامی در تهران یکی از دلایل هویت ارتش و لباس نظامی، انضباط می تواند در شکل های مختلفی ظاهر شود که یکی از موارد آن لباس نظامی متحدالشکل می باشد. لباس های متحدالشکل و منظم آراستگی ظاهری و هویت خاصی به لباس نظامی سایه روشن حکومتی هر کشور می بخشد. در تمامی کشورهای سراسر دنیا افراد نظامی دارای پوشش متفاوت با سایرین بوده و این موضوع بر اهمیت نوع و شکل لباس نظامی می افزاید.  اگر جزو آن دسته از کسانی هستید که در لباس نظامی حکومتی فعالیت می کنید و یا مشمول خدمت سربازی می باشید خرید لباس نظامی یکی از چیزهایی است که جزو ضرورات بوده وحتما باید آن را از مراکزفروش لباس نظامی تهیه نمایی.

میدان حسن آباد

 اگر در حال حاضر ساکن شهر بزرگ تهران می باشید و در جست وجوی مرکز فروش لباس نظامی در تهران هستید. میدان حسن آباد همان میدان 13شهریور بوده که در تقاطع خیابان امام خمینی با خیابان حافظ و خیابان وحدت اسالمی واقع شده است. اگر به میدان حسن آباد مراجعه کنید شاهد مغازه ها و فروشگاه های متعددی می شوید که مشغول به فروش لباس نظامی و تجهیزات نظامی می باشند.

 محله ی گمرک تهران، ارائه کننده لباس نظامی


محله گمرک را امروزه با نام میدان رازی می شناسند. در منطقه 33 شهرداری تهران واقع شده است. چیزی که بیشتر از همه در این میدان به چشم می خورد فروشگاه هایی است که لباس نظامی و لوازم نظامی عرضه می نمایند.

در واقع قدم زدن در بازار میدان رازی خوشایند و دلچسب به نظر نمی رسد مگر آنکه قصد داشته باشید که یک لباس نظامی خریداری نمایید. چرا پوشیدن لباس نظامی اهمیت دارد؟ لباس نظامی  uniform military  و یونیفرم سربازان در واقع جزو یکی از موارد بسیار مهم در صنایع دفاعی و نظامی محسوب می شود. استتار افراد از دیرباز تا کنون در صنایع نظامی و حتی شبه نظامی جزو یکی از فاکتورهای مهم و تاثیرگذار بوده و به همین دلیل در عصر حاضر شاهد لباس نظامی سایه روشن با طرح های مشوشی همچون پلنگی و چریکی در رنگ بندی های مختلف می باشید که کاملا سازگار با محیط هم طراحی و دوخته می شوند.  در واقع استتار سربازان و افراد نظامی در جنگ مساله ای است که بسیار حائز اهمیت است و می تواند تعیین کننده ی مرگ و زندگی و پیروزی و باخت در جنگ باشد. به همین دلیل است که امروزه پوشاک نظامی در مدل ها و رنگ های متفاوتی به وجود آمده است

ویژگی های لباس نظامی سایه روشن


 لباس نظامی سایه روشن ارتشی و به طور کلی پوشاک و البسه ی افراد نظامی و سربازان باتوجه به مواردی همچون نوع ارگان، منطقه آب و هوایی و شرایط محیطی، پوشش زمینی، نوع عملیاتی که قرار است انجام بشود، نوع و ظیفه ی سربازان، زمان صلح و یا جنگ و... انتخاب می شود. عواملی که یک لباس نظامی حتما باید آنها را دارا باشد مواردی همچون استحکام پارچه، ثبات رنگ پارچه به هنگام شست وشوی لباس نظامی، سبک بودن وزن لباس نظامی سایه روشن، راحتی فرد در لباس نظامی سایه روشن، شیک بودن طرح لباس نظامی سایه روشن و دوخت آن می باشد. ویژگی و مشخصه ی لباس نظامی سربازان و افراد نظامی و روپوش استتار مربوط به نوع پارچه ی آنها می باشد. پارچه ی سربازان باید در عین سبک بودن، دارای استحکام کافی و البته قیمت مناسب باشد. بنابراین هنگام مراجعه به مرکز فروش لباس نظامی و خرید لباس نظامی حتما نکات گفته شده تا به اینجا را به خاطر بسپارید تا بتوانید لباس نظامی سایه روشن با کیفیت بالا و قیمت مناسب تهیه نمایید.