لمینت - ارتودنسی - ایمپلنت کلینیک دندان پزشکی سپید

کلینیک دندانپزشکی سپید تخصصی ترین کلینیک ارتودنسی ، لمینت و ایمپلنت در کشور

لمینت - ارتودنسی - ایمپلنت کلینیک دندان پزشکی سپید

کلینیک دندانپزشکی سپید تخصصی ترین کلینیک ارتودنسی ، لمینت و ایمپلنت در کشور

کامپوزیت دندان اقساطی

کامپوزیت دندان قسطی یکی از خدمات ویژه ای است که از سوی برخی از دندانپزشکان به افراد ارائه می شود. همانطور که می دانید درمان های زیبایی اغلب بسیار هزینه بر هستند از این رو قسط بندی  هزینه ها می تواند گزینه ای عالی برای کسانی باشد که توان پرداخت هزینه را به صورت یکجا ندارند. بنابراین کامپوزیت ونیر دندان یک راه حل مفید برای آن دسته از افرادیست که قصد اصلاح طرح لبخند خود را دارند.


عوامل موثر بر هزینه کامپوزیت دندان قسطی

کامپوزیت دندان یکی از متداول ترین تکنیک هایی است که به کمک آن می توانید عیوب دندان هایتان را برطرف نمایید. کامپوزیت یک ماده خمیر مانند است که با تابش نوری با طول موج مخصوصی سفت می شود. پس از آن دندانپزشک با پولیشینگ به این ترکیب و بر اساس سلیقه بیمار فرم و شکل مناسب  می دهد. هزینه کامپوزیت دندان ونیر کاملا متغیر بوده و عوامل گوناگون بسیاری هستند که می توانند بر روی تاثیر بگذارند. در ادامه قصد داریم در خصوص این عوامل صحبت نماییم:

میزان تخصص و مهارت دندانپزشک

میزان تخصص و مهارت دندانپزشک مهم ترین عاملی است که بر روی هزینه تاثیر می گذارد. طبیعتا یک دندانپزشک ماهر و باتجربه دستمزد بیشتری را دریافت می کند و کیفیت کارش هم تضمین شده است. اگر کامپوزیت توسط دندانپزشکی حاذق و با تجربه صورت نگیرد، ممکن است دندان بیمار دچار آسیب شود. این آسیب نیز سبب از دست دادن دندان و یا پوسیدگی زود هنگام آن خواهد شد. بناربراین توصیه ای که می شود آن است که قبل از کامپوزیت ونیر حتما نسبت به مهارت و تجربه ی دندانپزشک مربوطه اطمینان حاصل نمایید و نمونه کارهای وی را بررسی نمایید.

وضعیت دندان ها

وضعیت و شرایط دندان های فرد عامل دیگریست که بر روی هزینه موثر است. هزینه دندان کامپوزیت شده برای دندان هایی که سالم هستند نسبت به دندان هایی که نیاز به ترمیم دارند کمتر می باشد. در واقع اگر دندان های شما دچار پوسیدگی بوده و نیاز به پر کردن و ترمیم داشته باشند در ابتدا باید آن ها درمان شوند. به عبارتی دندانپزشک زیبایی متخصص نمی تواند بدون اینکه پوسیدگی را درمان نماید آن را با کامپوزیت ونیر دندان بپوشاند در غیر اینصورت آسیب جدی به دندان ها زیرین وارد خواهد آمد. پس در زمان محاسبه هزینه کامپوزیت دندان، درمان هایی که قبل از نصب ونیر نیاز است نیز باید در نظر گرفته شوند.

کیفیت مواد کامپوزیتی

کیفیت مواد کامپوزیت دندان، یک عامل بسیار مهم در تعیین هزینه کامپوزیت دندان اقساطی می باشد.  کیفیت مواد کامپوزیتی بر اساس اندازه ذرات، کیفیت مواد اولیه و میزان چسبندگی به دندان ها متفاوت می باشند. توجه داشته باشید که عواملی چون رنگ کامپوزیت، شفافیت آن و فرم کامپوزیت دندان در صورتی که به درستی انتخاب نشوند می توانند ظاهری مصنوعی به دندان های شما بدهند. به طور حتم بهره گیری از مواد بی کیفیت ظاهری نامطلوب را برای دندان ها ایجاد می کند و علاوه بر آن می تواند صدماتی را هم به آن ها وارد نماید. به همین علت قبل از اینکه اقدام به انجام این کار نمایید باید در مورد نوع مواد مصرفی کامپوزیت دندان توسط دندانپزشک آگاهی کسب کنید.


تعداد دندان هایی که باید کامپوزیت شوند

تعداد دندان هایی که باید کامپوزیت شوند نیز بر روی هزینه ی کل تاثیر می گذارد. هر چه تعداد  دندان هایی که بخواهید کامپوزیت کنید بیشتر باشد باید هزینه ی بیشتری را پرداخت نمایید

موقعیت کلینیک دندانپزشکی

موقعیت کلینیک دندانپزشکی زیبایی  نیز به طور مستقیم بر روی هزینه تاثیر می گذارد. اینکه کلینیک زیبایی در کدام شهر واقع شده و یا در چه نقطه ای از شهر قرار گرفته شده است بسیار حائز اهمیت است. طبیعتا شهرهای گران نیازمند هزینه های بیشتر برای این کار بوده و در نتیجه بر روی کامپوزیت دندان نیز تأثیرگذار خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد