لمینت - ارتودنسی - ایمپلنت کلینیک دندان پزشکی سپید

کلینیک دندانپزشکی سپید تخصصی ترین کلینیک ارتودنسی ، لمینت و ایمپلنت در کشور

لمینت - ارتودنسی - ایمپلنت کلینیک دندان پزشکی سپید

کلینیک دندانپزشکی سپید تخصصی ترین کلینیک ارتودنسی ، لمینت و ایمپلنت در کشور

قالبگیری لمینت سرامیکی

قالبگیری لمینت سرامیکی : لمینت به لایه و یا پوسته های نازک و بسیار شفافی می گویند که برای معایب مختلفی استفاده می شود و به عنوان درمان در کلینیک های پزشکی یکی از فناوری های جدید در حوزه دندانپزشکی محسوب شده است. برای داشتن لبخندی جذاب و درخشندگی بالای دندان ها  می توانید از لمینت سرامیکی سپیدنت استفاده کنید.

یکی از انواع مختلف لمینت ها نوع سرامیکی آن ها است. در این روش معمولا دندانپزشک دندان های بیمار را نمی تراشد و فقط لایه نازکی از سطح دندان را برای چسباندن روکش آماده می کند. این پوسته هایی که خدمتتان عرض شد، شکننده هستند که بیماران باید از آن ها به خوبی مراقبت کنند. ونیر پرسلن از نوع سرامیکی مشابه دندان های طبیعی بوده و با آن ها سازگاری زیادی دارند.

داشتن لبخندی جذاب

برخی از موارد باعث می شوند تا لبخند شما هرچه بیشتر زیباتر و جذاب تر باشد، این موارد باعث می شود تا اعتماد به نفس شما عزیزان در هنگام خندیدن بالاتر رود. یکی از این دلایل رنگ دندان ها بوده که ممکن است بعد از گذشت مدتی دچار تغییر رنگ شده باشند، استفاده از لمینت های کامپوزیتی برای این افراد پیشنهاد می گردد.

داشتن لبخند زیبا از نتایج انجام لمینت های سرامیکی و کامپوزیتی است. در بیشتر کلینیک های درمانی شیوه های نو و به روزی ابداع شده است تا انواع عیب های دندانی برطرف شود. این شیوه های نوین باعث شده است تا دوام دندان ها حفظ شده و لبخندی جذاب تر داشته باشید. انجام لمینت برای دندان هایی که نامتوازن هستند و یا دچار تغییر رنگ اساسی شده اند بسیار مناسب است. همچنین استفاده از این روش برای اصلاح طرح لبخند، نسبت به روش های دیگر ارزان تر می باشد.

انواع مختلف لمینت

همانطور که قبلا نیز اشاره شد، درمان لمینت به دو نوع کلی تقسیم بندی می شود، اولی لمینت سرامیکی از جنس سرامیک هستند و دیگری به کامپوزیت ها مربوط می شوند. هر کدام معایب و مزایای خاص خود را دارند. انجام هر کدام از لمینت ها  به تخصص پزشک و سازگاری دندان های طبیعی بستگی دارد، علاوه بر لمینت، ایمپلنت نیز به بیماران برای رفع عیوب دندان پیشنهاد می شود که دارای قیمت بالاتری نسبت به لمینت هستند

لمینت های متحرک یکی از انواع لمینت ها به شمار می روند، به این لمینت ها در علم دندانپزشکی، اسنپ اسمایل نیز گفته می شود. این لمینت ها برای پوشاندن عیب های مختلف که بیشتر به سطوح بیرونی دندان ها مربوط می شود، به کار می رود. این لمینت ها قابل برداشتن هستند و به راحتی بر روی پوسته دندان های شما حرکت می کنند، برای همین به آن ها لمینت متحرک گویند.

تخصص دندانپزشک در انتخاب نوع لمینت

تخصص دندانپزشک در انجام لمینت بسیار امری مهم می باشد، زیرا که تشخیص هر یک از لمینت سرامیکی برای دندان های بیمار نیازمند دانش کافی است. یکی از موارد جنس دندان ها بوده که باید دکتر دندانپزشک مد نظر خود قرار دهد و دیگری حساسیت دندان ها به انجام هر یک از روش های انجام لمینت. بنابراین انجام هر یک از لمینت ها مستلزم سازگاری آن ها با دندان های شما است

مراحل قالبگیری لمینت سرامیکی

مراحل ساخت لمینت از جنس سرامیک نسبت به سایر روش ها آسانتر است، راه اندازی این لمینت ها بر روی دندان های بیمار ساده به شمار می رود و دارای مراحل سخت نمی باشد. لمینت های متحرک با توجه به اندازه دندان های شما برای درست کردن قالب به لابراتور فرستاده می شود. هنگامی روکش های ونیر نیز ساخته شدند بر روی این لمینت ها قرار می گیرند و می توانید به راحتی آن ها را بر روی دندان ها قرار داده و جابه جا کنید.

اگر نکات مراقبتی از لمینت های دندان رعایت شود، دوام بالایی پیدا کرده و حداکثر تا ده سال عمر دارند. در این روش چون مینای دندان ها بر اثر نتراشیدن سطح آن ها نازک نمی شود، بنابراین حسایست های مختلف از جمله سردی و گرمی برای دندان های فرد ایجاد نمی گردد. یکی از مزیت های ویژه لمینت های سرامیکی همین مورد است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد