لمینت - ارتودنسی - ایمپلنت کلینیک دندان پزشکی سپید

کلینیک دندانپزشکی سپید تخصصی ترین کلینیک ارتودنسی ، لمینت و ایمپلنت در کشور

لمینت - ارتودنسی - ایمپلنت کلینیک دندان پزشکی سپید

کلینیک دندانپزشکی سپید تخصصی ترین کلینیک ارتودنسی ، لمینت و ایمپلنت در کشور

تکنیک کامپوزیت ونیر

تکنیک کامپوزیت ونیر یکی از تکنیک هایی است لمینت سرامیکی که افراد برای اصلاح طرح لبخند کامپوزیت ونیر از آن استفاده  می نمایند. تغییر رنگ دندان‌ها، شکستگی‌ کامپوزیت ونیر های گسترده و لب پریدگی دندان ها، کامپوزیت ونیر دندان‌های نامرتب یا پوسیدگی لمینت سرامیکی دندان‌ها ممکن است باعث ایجاد اختلال در زیبایی کامپوزیت ونیر  طرح لبخند افراد شوند. کامپوزیت ونیر این موضوع سبب کامپوزیت ونیر کاهش اعتماد به نفس و ایجاد تصویری لمینت سرامیکی ناخوشایند شده و تاثیری لمینت سرامیکی منفی بر کیفیت زندگی می گذارد. ونیر یا همان کامپوزیت نوعی ماده ترمیم کننده دندان است که توسط دندانپزشک بر روی دندان گذاشته کامپوزیت ونیر شده فرم لمینت سرامیکی داده می شود. با قرار دادن کامپوزیت ونیر روی دندان ها کلیه لمینت سرامیکی سپیدنت عیوب مخفی می شوند و بدین لمینت سرامیکی ترتیب دندان کامپوزیت ونیر ها سفیدتر و سالم تر کامپوزیت ونیر از قبل به نظر می رسند. کامپوزیت دندان در مقایسه کامپوزیت ونیر با  لمینت دندان ارزان تر است لمینت سرامیکی و در یک جلسه کامپوزیت ونیر قابل انجام است لمینت سرامیکی اما ماندگاری و طول عمر لمینت ها از کامپوزیت بیشتر است.   برای چه کسانی کامپوزیت ونیر  مناسب است

افرادی لمینت سرامیکی که به طور معمول دارای دندان های لمینت سرامیکی بدرنگ می باشند کامپوزیت ونیر و یا دندان هایشان دچار شکستگی ها و لب پریدگی هایی کامپوزیت ونیر است کاندیدای  مناسبی لمینت سرامیکی برای برای  کامپوزیت ونیرهستند. نکته ای که باید بدانید آن است که تکنیک کامپوزیت ونیر صرفا یک تکنیک زیبایی است و  کامپوزیت ونیر به هیچ عنوان نمی تواند جایگزین کامپوزیت ونیر تکنیک های دیگرهمچون ارتودنسی شود. کامپوزیت ونیر در صورتی که فاصله ی کامپوزیت ونیر دندان ها لمینت سرامیکی بسیار زیاد باشد و یا دندان ها به شدت به هم ریخته هستند تنها روش برای اصلاح طرح لبخند استفاده از ارتودنسی است و در چنین کامپوزیت ونیر شرایطی کامپوزیت به هیچ عنوان مناسب نیست زیرا کامپوزیت نمی تواند جلو کامپوزیت ونیر و عقب بودن دندان ها یا کج بودن آنها را اصلاح نماید. همچنین، برای نصب کامپوزیت ونیر دندان ها باید سالم باشند.  کامپوزیت ونیر هرگونه پوسیدگی یا بیماری لثه، باید پیش از قرارگیری ونیر روی لمینت سرامیکی دندان درمان شود.

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید لمینت سرامیکی سپیدنت که از ساییدن دندان ها که به آن، بیماری براکسیسم کامپوزیت ونیر سپیدنت یا دندان قروچه گفته می شود رنج می برید، لمینت سرامیکی گزینه مناسبی لمینت سرامیکی برای شما نیست. کامپوزیت ونیر دندان قروچه مداوم کامپوزیت ونیر سپیدنت و مزمن، می تواند موجب لب پریدگی، شکستن یا حتی جداشدن کامل ونیر از لمینت سرامیکی دندان شود همچنین افرادی کامپوزیت ونیر که دندان هایشان برجستگی بیشتری دارند بهتر است به جای کامپوزیت ونیر دندان از لمینت سرامیکی برای اصلاح طرح لبخند خود استفاده کنند. کامپوزیت ونیر ضخامت لمینت دندان سرامیکی بسیار جزئی است و بنابراین برای افرادی کامپوزیت ونیر با دندان لمینت سرامیکی سپیدنت های برجسته مناسب تر است. به طور کلی تکنیک لمینت سرامیکی  برای موارد زیر کامپوزیت ونیر قابل استفاده لمینت سرامیکی بوده لمینت سرامیکی و مناسب است:

افرادی که دندان هایشان  لمینت سرامیکی دارای فاصله های کامپوزیت ونیر جزئی می باشد.

 لمینت سرامیکی افرادی که دارای  کامپوزیت ونیر دندان های شکسته، لب پریده کامپوزیت ونیر یا ترک خورده هستند.

افرادی که دندان های لک دار یا بدرنگ دارند. کامپوزیت ونیر سپیدنت

کامپوزیت ونیر افرادی که پرشدگی کامپوزیت ونیر سپیدنت های قابل مشاهده دارند که ظاهر نازیبایی دارند. کامپوزیت ونیر

مراقبت های لازم بعد از نصب کامپوزیت دندان

مراقبت از دندان ها پس از کامپوزیت ونیر  بسیار حائز اهمیت است زیرا دندان ها پس از چسباندن کامپوزیت، نیاز به مراقبت بیشتری دارند.  کامپوزیت ونیر به خاطر داشته باشید که پس از نوشیدن کامپوزیت ونیر چای قهوه نوشابه و غذاهای رنگی حتما باید دندان هایتان کامپوزیت ونیر را مسواک بزنید و از نخ دندان کامپوزیت ونیر نیز استفاده کنید. مسواک زدن پس از مصرف غذاهای رنگی لمینت سرامیکی سبب می شود تا رنگدانه ها به مدت  لمینت سرامیکی زیادی در تماس با دندان های کامپوزیتی کامپوزیت ونیر نباشد. علاوه بر آن باید از خوردن کامپوزیت ونیر غذاهای خیلی لمینت سرامیکی سفت خودداری کنید زیرا در غیراین صورت کامپوزیت ها در مدت کوتاهی کامپوزیت ونیر دچار شکستگی می شوند که در آن صورت باید کامپوزیت ونیر تعویض شوند. شکستن پسته، تخمه، بادام لمینت سرامیکی و انواع خوراکی‌های سخت یا جویدن یخ، ته دیگ و با دندان‌های کامپوزیت ونیر طبیعی کامپوزیت ونیر بسیار آسیب زا می باشد اما باید بدانید لمینت سرامیکی که این آسیب در مورد دندان کامپوزیت شده بسیار جدی ‌تر لمینت سرامیکی است. توجه لمینت سرامیکی به نکات لمینت سرامیکی مراقبتی سبب افزایش ماندگاری و کامپوزیت ونیر می شود.  


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد