لمینت - ارتودنسی - ایمپلنت کلینیک دندان پزشکی سپید

کلینیک دندانپزشکی سپید تخصصی ترین کلینیک ارتودنسی ، لمینت و ایمپلنت در کشور

لمینت - ارتودنسی - ایمپلنت کلینیک دندان پزشکی سپید

کلینیک دندانپزشکی سپید تخصصی ترین کلینیک ارتودنسی ، لمینت و ایمپلنت در کشور

معایب و مزایای لمینت را میدانید

معایب و مزایای لمینت را میدانید : در حال حاضر با توجه به پیشرفت هایی که در علم دندانپزشکی زیبایی صورت گرفته است داشتن دندان های زیبا و سفید و درخشان وبی عیب و نقص دیگر یک آرزوی دست نیافتنی نیست. تکنیک های بسیاری در علم دندان پزشکی زیبایی وجود دارد که به کمک آن ها می توان دندان هایی زیبا و درخشان داشت. یکی از این تکنیک ها لمینت سرامیکی است که این روزها طرفداران بسیاری پیدا نموده و محبوبیت زیادی دارد. در ادامه ی مطلب قصد داریم در خصوص معایب و مزایای این تکنیک صحبت نماییم:

ظاهری طبیعی

همانطور که می دانید در این تکنیک دندان ها تراشیده می شوند و به همین علت نتیجه ی کار به هیچ عنوان برجسته به نظر نرسیده و کاملا طبیعی به چشم می آید. علاوه بر آن لمینت های سرامیکی به طور کلی از یک لایه نازک ساخته شده اند و روی دندان های طبیعی غیر قابل تشخیص هستند. لمینت های سرامیکی در مقایسه با تکنیک های مشابه همچون کامپوزیت از طول عمر و ماندگاری بیشتری برخوردار هستند و در صورت مراقبت از آن ها و رعایت اصول بهداشتی از دندان و طول عمرشان بیشتر هم می شود.


مقاوم در برابر زرد دن و تغییر رنگ

کامپوزیت دندان به شدت مستعد رنگ و لکه است و باید در رژیم غذایی دقت بسیاری داشت و مواردی همچون چای، قهوه، نوشابه و… باید به کمترین میزان مصرف شود چرا که این مواد بر روی رنگ کامپوزیت تاثیر می گذارند و موجب زرد و قهوه ای شدن آن می شوند معایب و مزایای لمینت را میدانید اما در مقابل لمینت های سرامیکی از مقاومت بیشتری در برابر تغییر رنگ برخوردار هستند و اگر به درستی از آن ها مراقبت شود تقریبا به طور دائم سفید و درخشان باقی می مانند و با خوردن مواد غذایی رنگی مانند چای و قهوه زرد نخواهند شد.

برطرف کردن عیوب دندان ها

برای نصب لمینت های سرامیکی در ابتدا باید مینای دندان ها به میزان لازم تراشیده شود و به همین علت این احتمال وجود دارد که دندان ها نسبت به غذاهای گرم و سرد حساس شوند که البته چند روز بعد از نصب و طریقه لمینت دندان نیز حساسیت دندان ها به طور کامل از بین می رود.

معمولا برای رفع پوسیدگی ها و ناهنجاری های دندان های خود انواع روکش های لمینت را مورد استفاده قرار می دهند. معایب و مزایای لمینت را میدانید اختلافی در این که لمینت بهتر است یا کامپوزیت، بین افراد وجود دارد، نوع ونیر دندان و سرامیکی بودن آن بر روی قیمت آن ها تاثیر گذار می باشد. برخی به استباه این فکر را می کنند که لمینت هایی با پوشش سرامیکی باعث گسترش پوسیدگی، از بین رفتن ریشه و کوتاهی طول عمر دندان های افراد می گردد.

استفاده از لمینت و کامپوزیت برای اصلاح طرح لبخند یا ناهنجاری های دندان مورد استفاده قرار می گیرد.

پس از آن که مینای دندان توسط دندان پزشک تراشیده می شود، از دندان های افراد قالبمناسب تهیه می شود و به لابراتور می فرستاده می گردد، تا براساس آن لمینت های دائمی راه اندازی شوند. فرآیند لمینت های دائمی دو الی سه هفته زمان ساخت می برد که در این مدت لمینت های موقت روی دندان ها قرار داده می شود.

گران قیمت بودن

تکنیک لمینت سرامیکی در مقایسه با کامپوزیت گران قیمت تر است و این به علت کیفیت مواد مورد استفاده در طریقه لمینت دندان و همچنین طولانی بودن فرآیند نصب می باشد. تکنیک کامپوزیت در یک جلسه و در عرضه چند ساعت قابل انجام است اما گذاشتن لمینت همانطور که گفتیم دو الی هفته زمان می برد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد